شناسهٔ خبر: 135816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ ماهه سال جاری انجام شد؛

ساخت و روکش آسفالت ۲۲ کیلومتر از راه روستایی مازندران

مازندران سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ساخت و روکش آسفالت ۲۲کیلومتر راه روستایی استان در۲ ماهه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهدی اکبری اظهار داشت: این عملیات درقالب  ۱۰ پروژه در راههای روستایی استان به صورت پیمانی و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی در ۲ماهه سال جاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های فرعی و روستایی در استان تاثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابجایی بار و مسافر فرعی و روستایی خواهد داشت، افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌ های فرعی و روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود

اکبری ادامه داد: بهبود وضعیت راه‌های فرعی و روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی استان همچنین در خصوص رعایت استانداردها در ساخت راه‌های روستایی گفت: ساخت راه‌های روستایی طبق مشخصات این راه‌ها که در ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی کشور وجود دارد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد  ۳۲۴ پروژه در دست اجرا با اعتباری نزدیک به  ۵.۲۹۸  میلیارد ریال از محل ابلاغ های ملی و موافقت نامه های استانی در حوزه راه روستایی در برنامه اجرایی اداره کل قرار دارد.

اکبری اظهار داشت : ایمن سازی راه ساخت و روکش روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های این اداره کل را تشکیل داده که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

گفتنی است: مازندران دارای ۷۸۴۴ کیلومتر راه روستایی است.