شناسهٔ خبر: 135879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 در جلسه با نمایندگان پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی بررسی شد؛

آخرین وضعیت حوزه پدافند غیر عامل شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي آخرین وضعیت حوزه پدافند غیر عامل شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور خیرآبادی رییس گروه پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه به میزبانی داعی مدیر کل و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، مدیر کل راه و شهرسازی استان با تشریح اثرات پدافند غیر عامل در سه حوزه معماری-شهرسازی، راه-ترابری و مسکن و ساختمان به تاثیرات استراتژیک (امنیتی) این مبحث و ارتباط مستقیم آن در زندگی مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مبحث پدافند بحث پویا و دائمی است، گفت: پدافند به صورت دائم در مورد تهدیداتی صحبت می‌کند که خودشان در بستر علم و فناوری است و به تبع فناوری‌ها هم به صورت دائم در حال تغییر و رشد هستند، بنابراین مبحث پدافند غیرعامل که دفاع در مقابل این تهدیدات فناورانه است مدام در حال تغییر است و در این راستا باید آموزش‌ها هم به روز شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان، با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، افزود: باید این مهم به خوبی در جامعه فرهنگ سازی شود.

در ادامه جلسه حاضران به بیان دیدگاه ها، نظرات و گزارش اقدامات در حوزه پدافند غیر عامل پرداختند.

خیرآبادی رییس گروه پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی نیز پس از استماع گزارشات، اقدامات ادارات را مطلوب ارزیابی و مواردی درخصوص آخرین ابلاغیه ها و قوانین، انتظارات، خواسته ها و... و. به حاضران ارایه نمود.

گفتنی است کمیته پدافند غیر عامل زیر بخش های تابعه وزرات راه و شهرسازی استان با دستور کار تشریح دستورالعمل های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در این حوزه در راستای مصون سازی زیر ساخت های حمل و نقل با حضور جنگی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، امانی مدیر کل فرودگاه ها، دهقان پور سرپرست اداره کل هواشناسی، نصیری مدیرکل راه آهن، شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و کفاشی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تشکیل شد.