شناسهٔ خبر: 135885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده های استان خراسان رضوی در مسیر دانش بنیان؛

تجهیز سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال

دانش بنیان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با استفاده دانش بومی شرکتهای دانش بنیان به جهت تجهیز جاده های استان به دوربین های ثبت تخلف با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، در راستای منویات مقام معظم رهبری و به همت این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور استان تجهیز خواهد گردید.

گفتنی است این پروژه با تلاش محققین یکی از شرکت های دانش بنیان استان زیر نظر مرکز توسعه فناوری های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد در جاده های استان در حال انجام است.

شایان ذکر است در مرحله اول محور مشهد – سرخس - مشهد و مشهد – تایباد-مشهد به ۱۶ عدد سامانه کاملا هوشمند و دانش بنیان ثبت تخلفات عبور و مرور درحال تجهیز بوده و پس از تایید صحت و دقت عملکرد سامانه ها توسط پلیس محترم راهور فراجا وارد مرحله عملیاتی و اعمال جریمه جهت متخلفین خواهد شد.

این پروژه علاوه بر افزایش سطح ایمنی جاده ها و کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث رانندگی می تواند با استفاده از محصولات تمام ایرانی و دانش بنیان کمک موثری به جلوگیری از خروج ارز و ایجاد تولید و اشتغال کند.

گفتنی است تعداد ۱۴۶ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان خراسان رضوی فعال هستند.