شناسهٔ خبر: 135894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اعلام کرد:

الزام دریافت بارنامه برای حمل بار با وانت بار در استان مرکزی

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به گذشت حدود یکسال از فراخوان دریافت کارت هوشمند توسط رانندگان و مالکان وانت بارها، از الزام دریافت بارنامه برای حمل بار با وانت بار در محورهای برون شهری استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: رانندگان ناوگان وانت بار که نسبت به جابه‌جایی کالا در محورهای مواصلاتی استان مرکزی اقدام می‌کنند ملزم به دریافت بارنامه برای حمل بار از شرکت‌های حمل و نقل کالا هستند.

وی افزود: یکی از بسترهای نوین در مقوله حمل و نقل کالا، استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی است که یکی از مهم‌ترین اهداف مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بشمار می‌رود، لذا دارندگان وانت بار می‌توانند برای حمل بار در محورهای برون‌شهری، هم بصورت مجازی و هم حضوری نسبت به دریافت بارنامه اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح را، ساماندهی تردد ناوگان حمل و نقل سبک بار در سطح جاده‌های استان برشمرد و در ادامه گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن ناوگان وانت بارها، ایمنی تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی ارتقاء می‌یابد چراکه ملزم به دریافت معاینه فنی خودرو می‌شوند.

به گفته وی تاکنون پنج هزار و ۲۱ کارت هوشمند برای ناوگان وانت بار در استان مرکزی صادر شده که بصورت قانونی نسبت به جابه‌جایی کالا در محورهای مواصلاتی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

جهانی اظهار داشت: ۷۵ دستگاه از این تعداد دارای پلاک عمومی و چهار هزار و ۹۴۶ دستگاه دارای پلاک شخصی هستند.