شناسهٔ خبر: 135901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

مجوز واردات ناوگان اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال منتشر شد

ناوگان اتوبوسی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه هیات وزیران، مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.
وی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند درخواست خود را حداکثر تا تاریخ ۲۵ خردادماه سال جاری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهند، افرود: طبق مصوبه هیات وزیران اوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از ۵ سال بوده و از انواع برندهای معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب بخار باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان یادآور شد: طبق مصوبه متقاضی باید دارای توانایی مالی به میزان حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال برای خریداری و وارد کردن هر یک دستگاه خودرو باشد.
جولانژاد در خصوص شرایط شرکت‌های حمل و نقل اظهار کرد: شرکت مسافربری باید دارای پروانه فعالیت معتبر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشد.وی تاکید کرد: طبق مصوبه، شرکت مسافربری باید براساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس‌دهی برای اربعین فعالیت است و تا ۵ سال خودرو در مالکیت شرکت یا اعضاء هیات مدیره شرکت باقی بماند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه شرکت حمل و نقل باید توانایی مالی برای تامین و پرداخت مبلغ خودرو و اقساط تسهیلات را متعهد شود، گفت: صدور معرفی‌نامه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان (به نام شرکت و کد فعالیت آن به همراه نام و نام خانوادگی و کد ملی مدیر عامل شرکت و تعداد و نوع ناوگان درخواستی) به دفتر حمل و نقل مسافر از دیگر شرایط شرکت‌های حمل و نقل برای واردات ناوگان است.
جولانژاد در خصوص شرایط رانندگان حمل و نقل بیان کرد: راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس، معرفی‌نامه از طرف کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان (کانون‌های استانی یا انجمن‌های صنفی استانی زیرمجموعه کانون سراسری مذکور) مبنی بر متعهد شدن تامین و پرداخت مبلغ و باز پرداخت تسهیلات بانکی خودرو باشد.
وی با بیان اینکه راننده باید دارای حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ باشد، گفت: راننده و شرکت حمل و نقل مسافربری تحت پوشش قراردهنده ناوگان، باید براساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو تحت پوشش در شرکت حمل و نقل مسافر دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس‌دهی برای اربعین فعالیت و تا ۵ سال خودرو در مالکیت راننده باقی بماند و تا ۵ سال بعد نمی‌تواند نسبت به واردات خودرو اقدام نماید.
محمد جولانژاد با اشاره به لزوم صدور معرفی‌نامه فعالیت برای راننده توسط شرکت مسافربری، اظهار کرد: هر راننده فقط می‌تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام نماید و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نمی‌باشد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: راننده باید دارای معرفی‌نامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشد و هنگام معرفی راننده باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره کارت هوشمند به همراه نام و کد شرکت مسافربری تحت پوشش به دفتر حمل و نقل مسافر اعلام شود.
جولانژاد تاکید کرد؛ راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس باشد.