شناسهٔ خبر: 135940 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی سه روز آینده در شرق کشور

گرد و خاک گرد و غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده در برخی استان ها از جمله تهران و البرز و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی سه روز آینده در شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز شنبه ۲۰ خردادماه تشریح کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در بخش‌هایی از استان های اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، غرب یزد و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: در شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز، همچنین استان‌های البرز و تهران هم در ساعت های بعدازظهر  این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز در آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان شمالی و اردبیل بارش‌ها شدت خواهد داشت که سبب آب گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها خواهد شد و برخورد صاعقه را به همراه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز یکشنبه در این مناطق  به ویژه دامنه‌های البرز بارش ها شدت پیدا می‌کند و دوشنبه هم در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، البرز،تهران و همچنین سمنان، شمال استان فارس و هرمزگان  بارش را خواهیم داشت.

به گفته رفیعی طی ۳ روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: دریای عمان نیز از روز دوشنبه تا پایان مواج و متلاطم است.

همچنین تهران در ساعت های بعد ازظهر، تهران نیمه ابری خواهد شد که گاهی وزش باد و بارش پراکنده را خواهد داشت

بیشینه دمای تهران ۳۲ و کمینه دمای تهران ۲۰ درجه سانتی گراد گزارش شده است.