شناسهٔ خبر: 135941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه وشهرسازی دشتستان خبر داد:

برگزاری پنجمین جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان

جلسه شورای نهضت ملی مسکن شهرستان دشتستان پنجمین جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار دشتستان و با حضور رئیس اداره راه و شهرسازی ‌شهرستان و سایر اعضاء در جهت پیگیری مصوبات جلسات قبل در حوزه نهضت ملی مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر 

در این جلسه ابتدا گزارشی توسط زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از اقدامات به عمل آمده پیرامون پروژه های نهضت ملی مسکن ارائه شد.

هوایی ضمن توضیح ازآخرین وضعیت اقدامات صورت پذیرفته در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای ۹ گانه از جمله  تامین زمین و زیرساختهای آب وبرق و فاضلاب خواستار رفع موانع و مشکلات موجود شدند. 

وی  پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن درسطح شهرستان را خوب توصیف کرد وضمن مطرح کردن مسائل و مشکلات موجود خواستار بررسی و رفع موانع پیش رو شدند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین مرتبط استانی و شهرستانی اظهار داشت: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده در جلسات شورای تامین مسکن استان و شهرستان و تاکید استاندار در خصوص تسریع در انجام عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن می بایست در جهت تامین آب و برق کارگاهی،صدور پروانه ساختمانی و همچنین موضوع صدور اسناد مالکیت مساعدت لازم صورت پذیرد.
وی  با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۴۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دشتستان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۷۲۰ نفردر انتظار بررسی می باشند.
دبیر شورای تأمین مسکن شهرستان دشتستان در خصوص اختصاص پروژه  به متقاضیان تصریح کرد:در شهر برازجان به تعداد ۷۶۸ نفر و در سطح شهرستان دشتستان تاکنون  به ۴۶ نفر پروژه مسکن اختصاص یافته است.
احمد بنافی فرماندار دشتستان گفت: با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور بر پیگیری مسائل مسکن و ضرورت نظارت و پیگیری ویژه اداره راه و شهرسازی شهرستان را به عنوان دستگاه تخصصی بر پیشبرد سیاست های این دولت در حوزه مسکن مهم دانسته و خواستار پیگیری و نظارت بر اجرای پروژه ها شدند .
بنافی با تاکید بر لزوم تامین خدمات زیربنائی و روبنائی همزمان با ساخت و ساز نهضت ملی مسکن ،گفت اقدامات لازم در درخصوص تسریع درانجام عملیات اجرایی توسط دستگاههای خدمات رسان اتخاذ شود.
وی خواستار  تسریع در  واگذاری  زمین به فرزند سومی ها مطابق بخشنامه ابلاغی شده و این موضوع را یکی از موضوعات کلیدی و مهم کشور برشمردند.
وی در خصوص اعطاء تسهیلات خودمالکی بیان داشت: می بایست اطلاع رسانی گسترده ای ازطریق فضای مجازی و چاپ پوستر وتراکت در اماکن عمومی وچاپ بنر در سطح شهر صورت پذیرد.
فرماندار دشتستان در پایان بیان داشت در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات،جلسات بصورت دو هفته یکبار برای ارزیابی و بررسی در سطح شهرستان تشکیل گردد.