شناسهٔ خبر: 136031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۲ ماهه نخست سالجاری صورت پذیرفت؛

افزایش ۳۰ درصدی معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان 

معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۱۲ هزار و ۳۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی طی ۲ ماهه ابتدایی سالجاری به مراکز معاینه فنی استان‌ خبرداد که این آمار حاکی از افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار داشت:از این تعداد ۷ هزار و ۸۹۹ مورد قبولی مرتبه اول، یک هزار و ۹۸۱ مورد قبولی پس‌ از اصلاح عیب و ۲ هزار و ۱۴۳ دستگاه نیز در  تست های معاینه فنی رد  شده اند. 

وی هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی را کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو ها و افزایش ایمنی تردد خودروها عنوان کرد وافزود:در حال حاضر در شمال استان تعداد ۵ مرکز معاینه فنی دارای فعالیت می باشند که محل فعالیت آن ها در شهرستان‌های زابل،زاهدان(۲مرکز )،خاش و سراوان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

باقری خاطرنشان کرد:امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.