شناسهٔ خبر: 136032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید میدانی مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان از پروژه‌های فلاورجان/ برآورد هزینه تکمیل کمربندی پیربکران

بازدید میدانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پروژه‌های شهرستان فلاورجان در سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان فلاورجان ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی، هزینه تکمیل کمربندی پیربکران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ به دعوت حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شریف فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان فلاورجان عزیمت کرد و با همراهی فرماندار و شهرداران شهرستان از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی بازدید بعمل آورد.  

در این بازدید میدانی روند اجرای پروژه‌های راهسازی، پلسازی، مسکن و مسائل و مشکلات اراضی ملی مورد بررسی قرار گرفت و پس از گفتگو با عوامل اجرایی و جمع بندی نهایی، مواردی جهت سرعت بخشی به اجرا، به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در این سفر یک روزه وضعیت اجرایی و پیشرفت فیزیکی تقاطع‌های آبنیل، افجد و خوانسارک و پل‌های گارماسه و جعفرآباد از نزدیک بازدید و بررسی شدند همچنین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کمربندی پیربکران برآورد شد.  

وی در دیدار با شهرداران شهرستان فلاورجان و بررسی مسائل و مشکلات فی‌مابین راه و شهرسازی و شهرداری اذعان داشت: در بحث تکمیل پروژه‌ها، شهرداری‌ها می‌توانند بسیار موثر باشند و با کمک شهرداری‌ها می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه را در شهرستان مرتفع کرد.  

قاری‌قرآن مباحث اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با شهرداری‌ و موارد مرتبط با اراضی ملی و مالکیتی را مورد بررسی قرار داد و رهنمودهای عملی جهت حل موضوعات مطرح شده ارائه کرد. وی گفت: انتقال اسناد مالکیتی اراضی واگذار شده، تعیین و تغییر کاربری اراضی، وضعیت طرح‌های تفصیلی و جامع شهرهای شهرستان فلاورجان از دیگر مباحثی بود که به صورت ویژه کارشناسی و تعیین تکلیف شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت ساخت مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، وضعیت ثبت‌نام متقاضیان این طرح در شهرستان فلاورجان را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: با توجه به نبود اراضی دولتی در شهرستان فلاورجان، جانمایی متقاضیان تعیین تکلیف شده است و در حال حاضر با توجه به تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، این پروژه در بافت فرسوده شهرستان و هم بصورت خودمالک در دست اقدام است.    

وی در خصوص قرارداد عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان بیان داشت: حدود چهار کیلومتر عملیات راهسازی شامل خاکریزی، دو لایه اساس و دو لایه آسفالت به عرض ۲۵ متر و پل بزرگ دو دهانه ۱۳ متری افجد به طول ۳۰ متر و تکمیل پل بزرگ دو دهانه ۱۵ متری آبنیل بطول ۳۰ متر اجرایی شده است.  

قاری‌قرآن گفت: علاوه بر این موارد شش دستگاه پل زیرگذر شامل دو عدد زیرگذر هشت متری و چهار دستگاه پل زیرگذر شش متری بطول ۲۵ متر و اجرای حدود دو هزار متر طول دیوار سنگی به ارتفاع حدود ۱.۵ متر انجام پذیرفته است.