شناسهٔ خبر: 136034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن شهرستان سمیرم مطرح شد؛

سرعت بخشی به تهیه طرح تفصیلی شهر سمیرم / تعیین تکلیف نحوه واگذاری اراضی در شهرستان سمیرم

جلسه شورای مسکن شهرستان سمیرم - اصفهان در جلسه شورای مسکن شهرستان سمیرم ضمن تعیین تکلیف نحوه واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن بر سرعت بخشی به اجرای آماده‌سازی اراضی و تهیه طرح تفصیلی شهر سمیرم تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه شورای مسکن شهرستان سمیرم با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرماندار، شهرداران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  

در طی این جلسه که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، مباحث مرتبط با تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی متقاضیان، واگذاری اراضی، بازآفرینی شهری و پیشرفت پروژه‌های مسکن در دست اجرا مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهرها، موضوع تنظیم صورتجلسه برای تغییر نمایندگی اراضی در شهرهای سمیرم، کمه، ونک و بیده از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن تعیین تکلیف شد تا در اسرع وقت اقدام پذیرد.  

وی با اشاره به اهمیت تهیه طرح‌ تفصیلی شهر سمیرم گفت: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند لذا سرعت بخشی به تهیه این طرح بسیار حائز اهمیت بوده و با توجه به بررسی مشکلات موجود مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید.  

قاری‌قرآن اذعان داشت: مبحث آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که علاوه بر تعیین تکلیف شدن این موضوع برای شهر سمیرم، مقرر شد هزینه آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن شهر حنا برآورد شود تا مطابق با مبلغ برآورد اقدام مقتضی انجام شود.  

گفتنی است: مباحثی پیرامون نحوه واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، آماده‌سازی معابر مسکن مهر، تامین اعتبار پروژه خانه کشتی و ... مطرح و با مشورت اعضا در رابطه با آن تصمیم گیری شد.