شناسهٔ خبر: 13609 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سرهنگ جهانی در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای:

نیمی از حادثه‌دیدگان تصادفات در مسیر بیمارستان جان می‌دهند

عین الله جهانی‬‎ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با تأکید بر لزوم افزایش تجهیزات امدادی در جاده‌ها گفت: با توجه به بررسی‌های آماری، ۵۰ درصد از تلفات رانندگی در محل سانحه است و نیمی دیگر مربوط به مجروحانی است که در مسیر بیمارستان جان می‌بازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عین‌الله جهانی امروز دوشنبه ۴ آبان در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای با بیان اینکه طبق قانون باید پنج درصد از حق بیمه شخص ثالث به پلیس راهور اختصاص یابد٬ گفت: پلیس این رقم قانونی را در مباحث آموزشی، فرهنگی و اصلاح رفتارهای پرخطر رانندگی هزینه می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه میزان سوانح رانندگی کماکان در کشور بالا است، افزود:‌ متأسفانه در بخش تلفات سوانح رانندگی با آمار نگران‌کننده‌ای مواجه هستیم؛ با توجه به بررسی‌های آماری، ۵۰ درصد از تلفات رانندگی در محل سانحه است و نیمی دیگر مربوط به مجروحانی است که در مسیر بیمارستان جان می‌بازند که در این‌باره باید گام اساسی برای تقویت نیروی امدادی برداشته شود.

جهانیبا با یادآوری تلاش‌های فراوان نیروهای امداد و نجات گفت: اگر تجهیزات و امکانات امدادی ما به سمت و سوی استاندارد بین‌المللی نرود مشکلاتمان درباره سوانح رانندگی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر همه جاده‌های کشورهای توسعه یافته دنیا به سیستم هوشمند مدیریت ترافیک مجهز هستند؛ در سیستم هوشمند حضور یا عدم حضور پلیس هیچ فرقی ندارد و کاربر به خود اجازه بروز رفتار پرخطر در رانندگی را نمی‌دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: راننده‌ای که بداند حتماً اعمال قانون خواهد شد و در برخورد قانونی جدیت اعمال می‌شود، قطعاً‌ خطا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود موضوع بیمه مسئولیت مدنی را مد نظر قرار دهیم گفت: حساسیت پلیس به اعمال قانون و ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه بسیار بالا است، همگان اصرار پلیس را‌ در نصب سیستم‌های ایمن ترمز نظیر ABS و همچنین ایربگ در خودروهای تولید داخل حس کردند و قطعاً اجازه نمی‌دهیم از ایمنی عدول شود./

نظر شما