شناسهٔ خبر: 136128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای مسکن گلستان در شورایعالی مسکن و شورای مسکن استان عنوان کرد؛

ضرورت تشکیل کارگروه تنظیم بازار اجاره بها و مسکن برای کنترل بازار املاک و مستغلات

راه و شهرسازی گلستان استاندار گلستان گفت: تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اجاره بها و مسکن به منظور تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات موضوعی حساس و کلیدی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، هشتمین جلسه شورایعالی مسکن با حضور رئیس جمهور، هیئت دولت سیزدهم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها و مدیران بانک های عامل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این جلسه با دستور کار تامین زیرساخت های طرح نهضت ملی مسکن، ایجاد دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان ها با هدف ساماندهی بنگاه های املاک و شناسایی خانه های بدون سکنه، وضعیت تولید مسکن در بافت های فرسوده کشور و پیگیری مصوبات جلسه پیشین شورایعالی مسکن برگزار شد.

همزمان با این جلسه، پنجمین جلسه شورای مسکن استان گلستان به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد.

علی محمد زنگانه در این نشست با تاکید بر تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اجاره بها و مسکن بمنظور تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: این کارگروه باید نسبت به مشخص شدن قیمت‌های پایه منطقه‌ در استان اقدام کند و هر قیمتی خارج از قیمت مشخص شده، به عنوان تخلف در نظر گرفته شود.

وی افزود: ارائه برنامه عملیاتی منسجم برگرفته از دستور العمل ها که در برگیرنده محوریت و حوزه مسئولیت باشد با همت دبیرخانه ضروری است.

رئیس شورای مسکن گلستان ادامه داد: در برنامه عملیاتی نقش دستگاه های خدمت رسان در واحدهای خالی مشخص شود و برنامه عملیاتی پلمب بنگاه های املاک غیر مجاز مشخص شده و یا نحوه ی برخورد با بنگاه های املاک مجاز اما متخلف تعیین شود.

زنگانه همچنین تصریح کرد: در این برنامه عملیاتی که کاری جهادی است انتظارات از سایر دستگاه ها نظیر دادستانی نیز مشخص شود.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی باید بر روی بکارگیری نیروهای شاغل در مشاورین املاک و بنگاه‌ها به منظور نداشتن سوء پیشینه و پرونده‌های کیفری محکومیت دقت بیشتری کنند.

استاندار گلستان در ادامه گفت: دستگاه‌هایی مانند امور مالیاتی و خدمات‌رسان باید براساس یک برنامه جامع و عملیاتی، وضعیت مسکن‌های خالی از سکنه را تعیین تکلیف کنند.