شناسهٔ خبر: 136132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تامین زمین برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه شورایعالی مسکن و شورای مسکن گلستان گفت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان گلستان تامین زمین صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: ایجاد کارگروه تنظیم بازار اجاره بها و قیمت مسکن برای کنترل اجاره بها و بازار مسکن تسریع شده و این اقدام مانع از افزایش قیمت های بی رویه در بازار اجاره بها و مسکن می شود.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار واحد مسکونی در دست احداث است و سه هزار واحد دیگر نیز در سفر رییس جمهور آغاز به کار خواهد شد که این امر موجب افزایش عرضه مسکن و کاهش سوداگری در بازار مسکن می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همراهی دستگاه های خدمت رسان نظیر آب، برق، گاز و بانک های استان در ارائه به موقع تسهیلات بانکی زمینه سرعت بخشی به پروژه های حوزه نهضت ملی مسکن را افزایش می‌دهد.

ملک همچنین تصریح کرد: تاکنون برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان گلستان تامین زمین صورت گرفته و بیش از ۱۱۰ هکتار به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اجرا در شهر های مختلف واگذار شده است.

وی در خصوص رتبه گلستان در حوزه بازآفرینی شهری کفت: چنانچه شهرداری ها جهت ارائه اطلاعات در سامانه همکاری لازم را داشته باشند رتبه استان در حوزه بافت فرسوده بیش از پیش ارتقا می یابد.

گفتنی است هشتمین جلسه شورایعالی مسکن با حضور دکتر رئیسی، رئیس جمهور، هیئت دولت سیزدهم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها و مدیران بانک های عامل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

همزمان با این جلسه، پنجمین جلسه شورای مسکن استان گلستان به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد.