شناسهٔ خبر: 136135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ ماهه امسال اتفاق افتاد؛

افزایش ۳ درصدی جابه‌جایی مسافر برون شهری در گیلان

جابجایی مسافر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ضمن اشاره به افزایش ۳درصدی جابه جایی مسافر برون شهری استان طی ۲ماه گذشته اظهار کرد: در این مدت بیش از ۶۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی جابه جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)؛غلامعلی نیک فهم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اظهار داشت: در دو ماهه امسال ۶۱۳ هزار و ۵۳۶ نفر مسافر طی ۱۰۸ هزار و ۸۶۳ سفر به مقاصد داخل و خارج استات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی عزیمت کردند.

نیک فهم سپس با اشاره به افزایش ۳ درصدی جابجایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در بازه زمانی ۲ ماهه ابتدای سال جاری خاطر نشان کرد: سهم جابجایی مسافر به تفکیک در بخش درون استانی ۶۴ درصد و در بخش برون استانی ۳۶ درصد بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان سپس گفت: از کل سفرهای انجام شده ۱۰ هزار و ۹۲۱ سفر توسط اتوبوس، ۱۳ هزارو ۷۴۹ سفر با مینی بوس و ۸۴ هزار و ۱۹۳ سفر توسط سواری انجام شده است.

وی افزود: طی این مدت به ترتیب شهرستانهای رشت با جابجایی ۳۵۷ هزار و ۲۶۶ نفر مسافر، بندر انزلی با ۴۲ هزار و ۸۲ نفر مسافر و لاهیجان با ۳۹ هزار و ۵۷۰ نفر مسافر بالاترین آمار جابجایی را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است استان گیلان دارای ۱۰ پایانه مسافر عمومی ( ۶ پایانه در مالکیت شهرداری و مابقی در اختیار بخش خصوصی) بوده و ۳ هزار و ۳۱۳ راننده نیز در حوزه حمل و نقل مسافر استان فعال می باشند.