شناسهٔ خبر: 136152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تعطیلات خرداد ماه از دهم لغایت بیستم اتفاق افتاد؛

تردد بیش از ۶۶۷ هزار وسیله نقلیه در محورهای ورودی استان سمنان

تردد.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از ثبت ۶۶۷ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای ورودی استان در تعطیلات خرداد ماه سال جاری از تاریخ ۱۰ لغایت بیستم این ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصور کیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از تردد بیش از ۶۶۷ هزار وسیله نقلیه در محورهای ورودی استان در نیمه خرداد سال جاری و تعطیلاتی که در این ماه وجود داشت  خبر داد و افزود: متوسط ساعتی تردد در محورهای ورودی استان  از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۰ این ماه دو هزار و ۳۷۷ وسیله نقلیه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: با توجه به آمار احصا شده از سامانه های هوشمند، دوشنبه ۱۵ خرداد ماه سال جاری پرترددترین روز  در این بازه  بوده است.

منصور کیایی سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی  استان طی این مدت  را ۱۷/۴ درصد عنوان کرد و افزود: سامانه های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه های ثبت تخلف در کلیه جاده های استان سمنان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: رتبه تردد محورهای ورودی استان دوازدهم  کشوری بوده و پرتردد ترین محور در این بازه زمانی محور شریف آباد - ایوانکی با متوسط  تردد روزانه ۲۲ هزار و ۷۵۹ تردد وسایل نقلیه بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان افزود:همواره همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در قالب گشت‌های نظارت راهداری و ترابری فعالیت مضاعفی دارند و به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند. 

منصور کیایی در پایان اظهار کرد : سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی درخصوص آخرین وضعیت جاده های کشور است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده ها را به صورت تصویری در اختیار مردم قرار می دهد.