شناسهٔ خبر: 136160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

تعریض پل‌ «مغانجیق» مراغه با مصوبه سفر رییس‌جمهور آغاز شد

مراغه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تعریض پل‌ «مغانجیق» مراغه به عنوان یکی از مطالبه‌های دیرینه اهالی و از مصوبه‌های سفر استانی رییس‌جمهور آغاز شد تا تردد ۱۲ هزار روستایی ساکن در این مسیر پس از چندین دهه تسهیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: «کهجوق» و ۶ روستای دیگر این منطقه قطب تولید محصولات کشاوزی به شمار می‌رود و مسیر منتهی به آنها از زیر یک پل چهار متری می‌گذشت.

علیزاده ادامه داد: این مسیر پرتردد در نقطه تقاطع با خط ریلی به گره ترافیکی تبدیل شده بود و بر همین اساس تعریض آن طی سال گذشته و در دور نخست سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی تصویب شد.

به گفته وی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اصلاح نقاط حادثه‌خیز به این طرح اختصاص دارد و عملیات اجرایی آن با تامین و جاگذاری باکس‌های پیش‌ساخته اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: مجوز قطع تردد قطارها از روی این پل به مدت ۷۲ ساعت از امروز صادر شده و عملیات اجرایی آن نیز از نخستین ساعات روز آغاز شده است.

علیزاده ابراز امیدواری کرد که طی ۷۲ ساعت آینده عبور و مرور از زیر پل و همچنین تردد قطار از روی پل میسر شود.

عضو شورای اسلامی روستای شلیلوند نیز بیان کرد: تعریض این پل طی حدود چهار دهه گذشته از مسئولان محلی و استانی مطالبه شده اما عملیاتی نشده بود.

«مجید پورمحمدی» افزود: در مرحله نسخت فرماندار دولت مردمی زحمت‌های بسیاری برای اجرای این طرح متحمل شد و بقیه مسئولان و از جمله نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز همت کردند تا امروز شاهد اجرای آن باشیم.

وی با بیان اینکه روستاهای منطقه قطب تولید محصولات کشاورزی است، بیان کرد: برای عبور کامیون‌ها از زیر پل مجبور بودیم تا بخشی از بار را تخلیه و در طرف دیگر بارگیری کنیم و همین موضوع گره‌های ترافیکی شدید در فصل کاری ایجاد می‌کرد.

عضو شورای اسلامی روستای «شلیلوند» ادامه داد: پیگیری‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر برای اخذ مجوز و توقف تردد قطارها همواره طی یکسال اخیر ادامه داشت و مردم منطقه از مسئولان محلی و استانی به دلیل اجرای این طرح قدردان هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه نیز بیان کرد: تعریض این پل طی یکسال اخیر و در دولت سیزدهم با جدیت در دستور کار قرار گرفت و طی همین مدت باکس‌های بتنی آن تامین، و روند اداری مربوطه نیز طی شد.

به گفته  «نادر شریفی» تعریض این پل که خط ریلی از روی آن و اهالی و بار هفت روستای منطقه شامل «مغانجیق»، «کهجوق»، «قرطاول»، «شلیلوند»، «قره‌بلاغ»، «کهلان» و «دوه‌بوینی» با خودرو از زیر آن می‌گذشت، همچون روند تعریض پل «تازه‌کند» مراغه به توقف عبور و مرور قطارها نیاز داشت.

وی با تاکید بر اینکه تعریض پل «مغانجیق» از اواخر اردیبهشت سال گذشته تاکنون به تعویق افتاده است، اضافه کرد: اهالی روستاهای منطقه نیز ۶۰۰ میلیون تومان از محل خودیاری و به صورت نقدی و ۵۰۰ میلیون از بابت تملک در اجرای این طرح مشارکت کرده‌اند و طی این مدت اجرای طرح را پیگیری کرده‌اند.

به گفته «شریفی» مسیر ریلی مراغه قبل از افتتاح مسیر جدید تبریز به میانه تنها کریدور (راهگذر) عبوری از شمالغرب به مرکز کشور بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  تعریض این پل طی یکسال گذشته به دغدغه نماینده عالی دولت در شهرستان و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی تبدیل شده بود و پیگیری های مستمر آنان بالاخره امروز به نتیجه رسید.