شناسهٔ خبر: 136162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره‌ کل راه وشهرسازی استان خبر داد؛

تامین زمین برای بیش از ۲۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی

شورای مسکن خراسان جنوبی سرپرست اداره‌ کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی ازتامین زمین برای بیش از ۲۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)چهارمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی درسال جاری به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و با حضور مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان(دبیر شورا) و دیگر اعضاء در محل استانداری برگزار و ۵ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

میرمحمد مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارشی بیان داشت: بیش از ۱۰۲هزار نفر تاکنون درطرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد  ۶۹۲۷ نفر متقاضی استفاده ازقانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت(فرزند سوم)هستند.

مودی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکنون برای تعداد  ۲۸۵۶۳ واحد زمین تامین گردیده که براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در جلسه روز گذشته شورای عالی مسکن کشور در این زمینه حائز رتبه اول دربین استانهای کشور هستیم.همچنین 19852 متقاضی هم به پروژه ها تخصیص داده شده اند.

وی گفت: در حال حاضر در سطح استان ۳۱ شهر دارای سایت های نهضت ملی مسکن می باشد که آماده سازی این سایتها توسط شهرداری ها، بنیاد مسکن و موسسه عمران بسیج در حال انجام است.

مودی در توضیح دستورکارهای مطرح شده در این جلسه گفت: ارائه آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی در استان،ارائه گزارش پیمانکاران آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن توسط موسسه عمران اجتماعی بسیج، تعیین تکلیف هزینه نگهداری چک توسط شهرداری در پروژه های نهضت ملی مسکن، تصمیم گیری در خصوص تامین سوخت مورد نیاز و ماشین آلات مورد استفاده در پروژه های نهضت ملی، تبیین مصوبات شورای ملی مسکن کشور از جمله مالیات واحدهای نهضت ملی مسکن، افزایش وام‌نهضت ملی از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان و امکان پرداخت پلکانی اقساط تسهیلات ساخت از مهمترین دستورکارهای این جلسه بود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به ارائه گزارش انجمن انبوه سازان مسکن در اراضی زعفرانیه شهر بیرجند گفت: در حال حاضر فونداسیون تعداد ۲۰۷۲ واحد در این سایت به صورت کامل انجام شده و تعداد ۲۰۲ واحد نیز اسکلت و سقف آن اجرا شده و در مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه ۱۶ درصد است.