شناسهٔ خبر: 13620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک استانداران خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد مطرح شد؛

تکمیل ۲۵۸ کیلومتر از پروژه ريلي و بزرگراهي اهواز - شیراز / ۱۵۰كيلومتر در دست اقدام است

بزرگراه کرمان - سیرجان - شیراز استاندار فارس گفت: با تلاش‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی سه استان خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد بزرگراه شیراز –اهواز، هفته دولت سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس سید محمد‌علی افشانی، در نشست مشترك استانداران فارس،خوزستان و كهگيلويه و بوير احمد كه به منظور بررسي روند اجرايي پروژه بزرگراهي و ريلي شيراز- اهواز برگزار شد اظهار کرد: طول پروژه بزرگراه شيراز - اهواز ۵۰۱ كيلومتر بوده كه ۱۹۱كيلومتر از آن در استان فارس، ۲۰۰كيلومتر در استان خوزستان و ۱۱۰كيلومتر در استان كهگيلويه و بوير احمد واقع شده است.

استاندار فارس افزود: ۲۵۸ كيلومتر از اين پروژه به اتمام رسيده و۱۵۰كيلومتر در دست اقدام بوده است. ۹۳ كيلومتر باقی‌مانده هم درآينده تعيين تكليف خواهد شد.

افشاني بر اهميت تكميل اين پروژه تاكيد كرد و گفت: با راه اندازي اين بزرگراه، مناطق گازخيز به مناطق نفت خيز جنوب وصل مي شود و جمعيت ۱۲ميليون نفره اين سه استان و همچنين استان بوشهر از مزاياي آن بهره مند خواهند شد.

استاندار فارس با بيان اينكه مردم استان هاي جنوبي كشور داراي اشتراكات فرهنگي و اجتماعي بسياري هستند اظهار کرد: استان‌هاي جنوبي در طول تاريخ مراودات فراواني با يكديگر داشته و براي داشتن يك رابطه اقتصادي و فرهنگي مستحكم‌تر، نياز است تا يك راه جاده اي و ريلي از شيراز به اهواز داشته باشيم.

افشاني گفت: با راه اندازي اين پرژه دسترسي مردم در استان هاي همچوار به خدمات پزشكي و بهداشتي ودرماني شيراز، كه به عنوان قطب پزشكي جنوب كشور مطرح است، سهل تر خواهد شد. 

وي ادامه داد: اين بزرگراه به دليل حجم ترافيكي بالايي كه دارد يكي از راههاي اصلي كشور محسوب مي شود.

استاندار فارس افزود: براي اينكه بتوانيم كار را به درستي و در اسرع وقت به انجام برسانيم نياز است تا هر سه استان مشاركت فعالانه اي داشته باشند.

افشاني افزود: براي تكميل پروژه از منابع وزارت راه و شهرسازي و در مناطق نفت خيز نيز از منابع وزارت نفت استفاده خواهد شد.

در این جلسه هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس به تشریح مسیر پیشنهادی مطالعه شده راه آهن شیراز – اهواز  پرداخت و این طرح را از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار داد.

در ادامه استانداران خوزستان و كهگيلويه و بوير احمد نيز گزارشي از اقدامات انجام شده در حوزه خود را ارائه کردند و معاونان عمراني استانداري ها و روساي سازمان مديريت و برنامه ريزي و مديران كل راه و شهرسازي هر سه استان به بيان ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود پرداختند.

نظر شما