شناسهٔ خبر: 136229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرعت طوفان در منطقه سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

حضور راهداران درمنطقه سیستان باتوجه به طوفان های شن وماسه جهت سفر ایمن کاربران جاده ای رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: سرعت توفان‌های معروف ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان از فردا سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اظهار کرد: برای مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان از فردا تا شنبه هفته آینده رگبار و رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از فردا در مناطق شمالی وزش باد شدید و گرد و خاک، در زاهدان و مناطق مرکزی وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌ای و همچنین احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط لازم را داشته باشند و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری کنند.

ملاشاهی اظهار کرد: همچنین برای مناطق شمالی استان عدم ترددهای غیرضروری، حضور در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.