شناسهٔ خبر: 136249 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرمدره خبر داد:

مصرف ۶ هزار تن آسفالت در لاین جنوبی آزادراه زنجان_قزوین

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرمدره با بیان اینکه لکه‌گیری و روکش آسفالت ۳.۵ کیلومتر از لاین جنوبی آزادراه زنجان_قزوین انجام شده است، عنوان کرد: کیلومتر ۷۲ تا ۸۴ در لاین جنوبی در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، مهدی دهقانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر از آزادراه زنجان_قزوین در حوزه شهرستان خرمدره قرار دارد و بیشترین خرابی این محور در حوزه صایین‌قلعه تا راه‌آهن را شامل می‌شود.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر لکه‌گیری اساسی و روکش آسفالت ۳.۵ کیلومتر از محور انجام شده است، گفت: لاین شمالی آزادراه زنجان - قزوین نیاز به روکش اساسی دارد که به مرور این اقدام عملی می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار تن آسفالت در این محور مصرف شده است، بیان کرد: تا زمانی که شرایط جوی اجازه دهد و بار ترافیکی آزادراه زنجان_قزوین سنگین نباشد، کار روکش آسفالت انجام می‌شود.

دهقانی در مورد کیفیت آسفالت مصرفی گفت: بر اساس آزمایش‌هایی که روزانه انجام می‌گیرد، با اطمینان باید گفت همه استانداردها رعایت شده و هیچ مشکلی در قیر مصرفی وجود ندارد.

وی مناطق خرمدره، هیدج و صائین‌قلعه را محور کولاک‌گیر دانست و گفت: بارش برف و اقلیم سرد این ناحیه موجب می‌شود در زمستان‌های سرد منطقه، برای کاهش لغزندگی جاده و حفظ ایمنی کاربران جاده‌ای، نمک‌پاشی بیش از ظرفیت انجام شود که همین امر می‌تواند به کیفیت آسفالت آسیب بزند.