شناسهٔ خبر: 136255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میز خدمت رزمایش جهادی و نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله افتتاح شد

افتتاح میز خدمت حرکت 2020 باحضور رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر انقلاب و رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار و مسئولین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی میز خدمت رزمایش جهادی و نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله افتتاح شد و مورد بازدید شهروندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، میز خدمت رزمایش جهادی و نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله با حضور رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر انقلاب و رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار و مسئولین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افتتاح شد و مورد بازدید شهروندان قرار گرفت.

جانشین وزیر کشور و رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰ محله آسیب پذیر کشور شناسایی شده است، گفت: خدمات اولیه و مورد نیاز به ساکنان این محلات ارایه می‌شود.

علی آقامحمدی، در مراسم افتتاح نمایشگاه میز خدمت «حرکت مبارک» محلات کم‌برخوردار تبریز در ساختمان سابق مرکز بهداشت استان افزود: ساکنان این مناطق به نیازهای اولیه و ابتدایی مانند سرپناه، غذا، پوشاک، شغل و تحصیلات نیاز دارند و بر اساس قانون اساسی این موراد جزو حقوق ملت ها به حساب می آید.

وی با بیان اینکه در این محلات باید بر اساس برنامه ریزی انجام شده به کسانی که به هر یک از این خدمات نیاز دارند، خدمات مورد نیاز ارایه شود، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی و تبریز ثبت نام نسبت به مسکن شروع شده و در ۲ محله در تبریز و سه محله در شهرستان ها بیش از ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و در آن ها باید تعاونی مصرف مسکن تشکیل شود.

رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار با اشاره به اینکه استانداری باید کمیته ای را در این خصوص تشکیل دهد، گفت: نحوه تشکیل و اساسنامه تعاونی ها مشخص شده تا پس از تشکیل تعاونی ها، ساخت و ساز شروع شود.

آقامحمدی، با تاکید بر اینکه ثبت نام در بقیه محلات نیز باید ادامه یابد، ادامه داد: در تعدادی از محلات ثبت نام شده ولی تعداد آن ها به ۱۰۰ نفر نرسیده و وقتی تعداد آن ها به ۱۰۰ نفر رسید، قابلیت تشکیل تعاونی را پیدا می کند.

وی با اشاره به امضای توافق نامه با وزارت مسکن، بانک مسکن و اتاق تعاون برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق کم برخوردار، یادآور شد: آذربایجان شرقی هرچقدر می تواند باید نسبت به جذب سهیمه این تعداد واحد مسکونی برای ساخت و ساز در محلات ۱۰۱ گانه کم برخوردار اقدام کند.

رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار گفت: افرادی که در محلات کم برخوردار سند غیررسمی دارند، می توانند در سامانه بازآفرینی شهری ثبت نام کنند و دولت با دریافت هزینه به صورت قسطی یا به نرخ کارشناسی برای آن ها سند صادر می کند تا آن ها بتوانند اقدام به ساخت و ساز کنند.