شناسهٔ خبر: 136341 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قیمت بلیت قطار خاش- زاهدان اعلام شد

. مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قیمت بلیت قطار خاش- زاهدان را ۲۹ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همزمان با حرکت اولین قطار خاش- زاهدان که صبح امروز حرکت خود را آغاز کرد، با حضور در این راه‌آهن گفت: راه‌آهن خاش- زاهدان به طول۱۷۰ کیلومتر است که ۱۵۰ متر آن اخیرا احداث شده است.

وی افزود: مسیر جاده‌ای خاش- زاهدان با صعوباتی همراه است و به همین دلیل تعداد تصادفات در آن بالاست اما راه‌آهن خاش- زاهدان با هزینه کمتر، صرفه جویی سوخت و ارتقا ایمنی را به همراه خواهد داشت.

صالحی هزینه جابجایی این مسیر با ناوگان جاده‌ای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دانست و گفت: قیمت بلیت قطار این مسیر ۲۹ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن خاطر نشان کرد: قطارهای درجه یک که در مسیر تهران- مشهد استفاه می‌شود به مردم خاش در راه‌آهن خاش- زاهدان خدمات می‌دهد.

وی ادامه داد: این قطارها هر روز ساعت ۶ صبح از خاش راه افتاده و ۸ صبح به زاهدان می‌رسد و ۴ بعد از ظهر هم از زاهدان به سمت خاش حرکت می‌کند.

صالحی تاکید کرد: با توجه به تردد قابل توجه بین دو شهر خاش و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان و تقاضای موجود به منظور انتقال بخشی از مسافرین توسط ریل، از صبح روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه، قطار خاش- زاهدان با مزایای مختلف حمل و نقل ریلی از جمله قابلیت اطمینان و ایمنی بالا، مصرف سوخت پایین، کاهش آلایندگی محیط زیست و آسایش و رفاه مردم خدمت رسانی می‌کند.