شناسهٔ خبر: 136357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مشاور عالی وزارت در امور ایثارگران؛

نخستین یادواره شهدای ادارات تابعه راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

یادواره شهدای کهگیلویه وبویراحمد نخستین یادواره تجلیل و تکریم از ۲۴۰ خانواده شهید و ایثارگر ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد بزگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  شهرسازی از کهگیلویه وبویراحمد، روز سه شنبه(۲۳ خرداد ماه) نخستین یادواره تجلیل و تکریم از ۲۴۰  خانواده شهید و ایثارگر ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی کهگیلویه با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، دبیر شورای مشاوران وزار و جمعی از مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

حمید مردانیان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در اولین یادواره شهدا، ایثارگران و یادگاران شهدای ادارات و دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با بیان این‌که ۱۹هزار نفر از کارکنان بخش‌های مختلف این وزارتخانه عضو جامعه ایثارگری کشور هستند اظهار کرد: خدمت به جامعه ایثارگری یک رسالت مهم است و باید از سوی بخش های مختلف وزارتخانه مورد پیگیری قرار گیرد.

 مشاور وزیرراه وشهرسازی در امور ایثارگران هم شمار ایثارگران جانبازان و شهدای عضو این وزارتخانه را بیش از ۱۹هزار تن عنوان کرد و گفت : جامعه ایثارگران یک سوم از پرسنل وزارت راه و شهرسازی را تشکیل داده اند.

مردانیان  اقدامات دولت سیزدهم را در خدمت رسانی و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را بینظیر توصیف کرد و گفت : دریکسال اخیر شمار زیادی از فرزندان شهدا و جانبازان در بخشهای مختلف وزارت راه وشهرسازی بکار گماشته شدند

وی اضافه کرد: شمار زیادی از ایثارگران  شرکتی و قراردادی این وزارتخانه نیز تغییر وضعیت شده و مابقی هم در شرف انجام است .

مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از هزارو ۴۰۰ائین نامه و قانون در زمینه حمایت و تکریم جامعه ایثارگری کشور وجود دارد، گفت : متاسفانه کمتر از ۱۴ درصد این بندهای قانونی اعمال میشوند .وی افزود: برگزاری همچین برنامه هایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت دارد .

محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی نیز ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید و ایثارگر و خیر مقدم به مهمان گفت: حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهادت و ایثارگری از نشانه‌های انقلاب اسلامی است که برای حفظ آن خون‌های زیادی داده شده و فرزندان این سرزمین پرپر شدند.

وی گفت: ترویج فرهنگ شهادت موجب تربیت و پیدایش بندگان صالح و شایسته­ای می‌شود که تمام توجه­شان به خداوند متعال است و جز رضای الهی گام برنمی­ دارند.

راستا اظهار کرد: این ارامشی که بر جامعه و کشورحاکم است مرهون از خودگذشتگی  شهدا ، ایثاراگران  و صبوری  خانواده های محترم این عزیزان است.

وی ضمن شاره به اینکه ما توانایی تشکر و قدرانی از این عزیزان را انگونه که حق باشد را نداریم ,افزود: این برنامه فقط جهت ادای احترام و ارادت ما به این اسوه‌های ایثار و فداکاری است که خدمات بی نظیری به جامعه ارایه داده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادمه تصریح کرد: در ادارت کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان۲۴۰ خانواده شهید شامل ۱۳ آزاده،۴۵ جانباز،۲۳ فرزند شهید و ۱۶۰ رزمنده داریم.

راستا تاکید کرد: از زمان تصدی اینجانب تا کنون تعداد ۱۶ نفر از فرزندان شهدا که نیروهای جوان و تحصیکرده هستند را در پست های مدیرتی استخدام کردیم که البته منتی نسیت و این به نوعی انجام وظیفه است.

وی عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ به بعد ۱۱۱ نفر ایثارگر در اداره ات زیر مجموعه  وزارت راه و شهرسازی استان تبدیل و وضعیت به نیروی رسمی شدند.

در ادامه مراسم رضا پیشوا فرزند شهید و کارمند راه و شهرسازی به نمایندگی از فرزندان شهدا و ایثارگر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان به خواسته و مطالبات این عزیزان پرداخت و مهمترین دغدغه فرزندان شهدا وایثار را نداشتن مسکن و درگیر بودن این قشر از عزیزان در بحث رهن و اجاره خانه عنوان کرد.

پیشوا در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولین جهت پیگیری این دغدغه به حق خانواده شهدا و ایثارگر خطاب به مشاور وزیر گفت: اولویت اول دولت محترم اقای رئیسی از ابتدای شروع به کار بحث مسکن بود ، ولی ما فرزندان شهدا و ایثار گر انتظار مساعدت بیشتری از شما و وزارت راه و شهرسازی داریم.

 در ادامه این یاداوره رضا رحیمی نسب، دبیر شورای مشاوران وزار ضمن اشاره به اینکه توفقی عنایت شد که امروز را در جمع صمیمی شما  ودر این یادوار باشکوه و ارزشمند باشیم، افزود: امروز این یادواره تکریم و  تجلیل از همه ارزشهای ناب انسانی و اسلامی است و جای تقدیر و تشکر  ویژه دارد از بانیان  این مراسم و انتظار می رود بقیه دستگاه ها نیز همچین برنامه ای را برگزار کنند.

رحیمی نسب اظهار کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ۸۲ هزار نفر ایثارگر است که به تناسب جمعیت بیشترین ایثار گررا دارد،  که به معنای واقعی  این استان  ۸۲ هزارپیام آور عشق و شادی، جهاد، مبارزه ،همه خوبی ها و فضیلت ها را دارد.

وی تصریح کرد: استان شما ،بیشترین رزمنده را در دوران دفاع مقدس  نسبت به جمعیت  دارد که البته ریشه در فرهنگ این دیار دارد.

رحیمی نسب تاکید کرد:  این را تاریخ ثابت کرده زاگرس نیشن ها و و بصورت کلی لرها جامعی  هستند که همواره در مسیر تحقق حق  و حقیقت، جانفشانی کردند.

دبیر شورای مشاوران وزرا گفت: لرها تنها قومی هستند که هیچ گاه زیر بارهیچ حکومتی درادوار گذشته نرفتند که به نوبه یرخود جالب و قابل ملاحظه است، جمهوری اسلامی را به واسطه عشقی که به امام (ره)و عشقی که به ولایت داشتند پذیرفتند.

رحیمی نسب با اشاره به اینکه این فرصت را نظام باید قدر بداند افزود:در اغتشاشات  هم باز نورم حضور لر شرافتمند ،غیرتمند را دیدید، چرا که لرها موقعیت شناس هستند، میداند کی باید داد بزند و کی باید روایت کند علارغم همه انتقادهایی که دارند.

رحیمی نسب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید زرینی بیان کرد: شهید زرینی ها در استان مظلوم بوده ، امروز در همه عرصه های جوان خودمان الگویشان  فلان سلیبریتی است که هیچ چیزی ندارد ،چون ما از شهید زرینی ها غفلت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا به اسطوره سازی نیاز داریم، شهید سلیمانی الگویی کاملی برای نسل جوان است.

وی بر ضرورت تلاش جدی برای رفع مشکلات جامعه شهدا و ایثارگرمجموعه ادارات راه و شهرسازی   تاکید کرد و گفت: بحث مسکن و دیگر مشکلات این عزیزان  باید اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی  باشد و از ظرفیت همه دستگاه ها نهاد های زیر  مجموعه در این راستا استفاده شود.

گفتنی است دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگر، بازدید از فرودگاه ،اداره کل راهداری و حمل و نقل ، حضور در گلزار شهدا از برنامه های پایانی مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی در استان کهگیلویه وبویراحمد است.