شناسهٔ خبر: 13645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش ۴۱ اکیپ راهداری در سطح راههای گیلان

راهداری مدير راهداري گیلان از آمادگی کامل اکیپهای راهداری زمستانی در سطح محور های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گيلان محمود ایرانپرست ،با تشريح فعاليتهاي راهداري درفصل زمستان گفت: با توجه به شروع بارش های زود هنگام در استان، ۴۱ اکیپ ثابت و سیار راهداری با ۴۸۱ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۲۶۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در ۱۶راهدارخانه ثابت و  ۹راهدار خانه سیار مستقر شدند.

وی افزود: تمهيدات لازم براي راهداري زمستاني در طول راههاي حوزه استحفاظي گيلان صورت گرفته است و پایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها درطول راه‌های استان در حد امکانات موجود تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده‌ای خدمات و سرویس دهی مناسب ارائه شود.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری گفت: برای اجرای هرچه بهتر عملیات زمستانی، ذخیره سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین تجهیز راهدارخانه ها و سیستم های ارتباطی آنها، فعال نمودن گشت های راهداری و تهیه لباس فرم برای تمامی اکیپ ها و نصب GPS برروی ماشین آلات از دیگر تمهیدات این اداره کل است.

 مدیر راهداری گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۷ کیلومتر از راههای استان گیلان در نقاط برفگیر قرار دارد گفت: کلیه محورهای اصلی ، فرعی و روستایی خصوصا مناطق کوهستانی تحت پوشش عوامل راهداری قرار دارند و طبیعی است که در مناطق کوهستانی برف‌گیر و دارای بارش بیشتر، امکانات و عوامل راهداری بیشتری مستقر خواهند شد.

وی ضمن توصیه رعایت موازین قانونی و مقررات راهنمایی و رانندگی، از ترددکنندگان راه های استان خواست قبل از سفر از طریق شماره‌های تماس گویای ۱۴۱، ۳۳۳۱۱۱۱۱ – ۰۱۳ که به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی هستند از آخرین وضعیت جوی و راه های استان مطلع و با تجهیزات ایمنی کامل اقدام به سفر نمایند. 

نظر شما