شناسهٔ خبر: 136451 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بررسی روند ساخت شهرک‌های مسکونی در استان‌های فارس و یزد

مالکی جلسه سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از بررسی و پیگیری روند ساخت شهرک‌های مسکونی استان فارس و یزد در جلسات جداگانه در این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در بررسی روند احداث شهرک‌های مسکونی این دو استان، گفت: در این جلسات گزارشی از نحوه مکان‌یابی، تامین و انتقال خطوط آب و برق به شهرک‌ها، برآورد تضمین متقاضیان، گزارش زمان و هزینه اجرای طرح از طرف مشاوران ارائه شد.

وی با بیان اینکه در روند احداث این شهرک‌ها ملاحظات اجتماعی و فرهنگی منطقه در نظر گرفته شده است، افزود: سعی شده تا هم مسائل زیست محیطی و هم ملاحظات فرهنگی منطقه در طراحی و اجرای این شهرک‌ها لحاظ شود تا علاوه بر تولید و تامین مسکن در کشور، مشکلات جانبی در زمینه‌های فرهنگی و محیط زیستی مناطق مسکونی اطراف شهر هم برطرف شود.

مالکی با تاکید بر اینکه گروه هدف متقاضیان ساکن در هر شهرک به دقت مدنظر قرار گرفته شده است، اظهار کرد: در اسکان متقاضیان در این شهرک‌ها باید تنوع اجتماعی و جمعیتی لحاظ شود تا دچار مشکلات و چالش‌های جمعیتی نشویم.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، احداث شهرک‌های مسکونی در حریم شهرها از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تامین و تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.