شناسهٔ خبر: 136468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن شهرستان دهاقان انحام شد؛

ارائه راهکارهایی برای سرعت‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن شهرهای دهاقان و گلشن

جلسه شورای مسکن شهرستان دهاقان- اصفهان در جلسه شورای مسکن شهرستان دهاقان ضمن بررسی موانع و مشکلات اجرایی طرح‌نهضت ملی مسکن این شهرستان، راهکارهایی عملی برای سرعت بخشی به اجرا ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه شورای مسکن شهرستان دهاقان با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، معاونین و رؤسای ذیربط این اداره کل، فرماندار شهرستان دهاقان، شهرداران این شهرستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.  

در این نشست مسائل و مشکلات پیرامون حوزه مسکن و طرح نهضت ملی مسکن شهرهای دهاقان و گلشن مطرح و جهت رفع موانع راهکارهایی عملی ارائه و به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار داشت: با توجه به گزارشاتی که در این نشست ارائه شد، آخرین محدوده مصوب شهر دهاقان با الحاقات جدید ۵۳۲.۷ هکتار و حریم این شهر پنج هزار و ۶۴۲.۳ هکتار است.  

وی اذعان داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع برای شهرستان دهاقان (شهرهای دهاقان و گلشن) بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام نمودند که پس از بررسی و پالایش های لازم بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

قاری قرآن با بیان اینکه در شهر دهاقان افزون بر یکهزار و ۳۰۰ نفر تایید نهایی شدند، افزود: در شهر دهاقان تا کنون ۱۴۷ نفر از متقاضیان با توجه به واریز آورده بالای ۴۰ میلیون تومان به عنوان متقاضیان موثر تجمعی در سامانه مشخص شدند و برای ۱۰۸ نفر از متقاضیان نیز تخصیص پروژه صورت پذیرفته است.  

وی عنوان کرد: براین اساس با اقدامات بعمل آمده شامل تعریف واحد در پروژه ها، انعقاد قرارداد سازنده و قرارداد مشارکت مدنی و اخذ پروانه ساختمانی برای ۱۰۸ واحد، عملیات اجرایی انجام و اسکلت و سقف این واحدها به اتمام رسیده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به علت کمبود اراضی شهری با کاربری مسکونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دهاقان، طی دو مرحله الحاق به محدوده در مجموع به مساحت ۶۰.۶ هکتار انجام که پس از الحاق، طرح تفکیکی این اراضی توسط مشاور طرح تفصیلی شهر دهاقان تهیه و پس از مصوب شدن در کمیته فنی در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسید و در حال حاضر به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.  

وی اذعان داشت: در نشست شورای مسکن شهرستان دهاقان وضعیت خدمات زیربنایی (برق، آب و ...) برای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با قید فوریت دستگاه های خدمات رسان برابر طرح تفکیکی، برآورد نمایند تا مراتب در شورای مسکن استان مطرح و در رابطه با تامین اعتبار، برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.  

قاری قرآن گفت: تعیین تکلیف متقاضیان روستاهای شهرهای دهاقان و گلشن که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمودند و مبحث تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی از جمله موضوعاتی بود که بررسی و اتخاذ تصمیم شد.  

وی عنوان کرد: در نشست شورای مسکن شهرستان دهاقان مبحث طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطرح و با توجه به آماده سازی زمین سرعت بخشی به فرآیند های مربوطه مورد تاکید قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تاکید و ابلاغ دستورات لازم در خصوص سرعت بخشی در ارائه طرح تفصیلی شهر گلشن به کمیسیون ماده پنج استان، در خصوص استفاده از بسته های تشویقی برای احیاء بافت فرسوده توضیحات و راهکارهایی را ارائه نمود.  

گفتنی است: دهاقان در فاصله ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در دامنه شرقی کوه های زاگرس واقع شده و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵) جمعیت این شهر ۱۷ هزار و ۹۴۵ نفر در قالب پنج هزار و ۷۹۰ خانوار با بُعد ۱/۳ نفر تشکیل شده است و شهر گلشن نیز در بخش مرکزی شهرستان با جمعیت پنج هزار و ۴۳۷ نفر در قالب یک هزار و ۷۳۶ خانوار با بُعد ۱/۳ تشکیل شده است.