شناسهٔ خبر: 136512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه بررسی طرح های بازآفرینی استان البرز بررسی شد؛

شناسایی و معرفی محدوده های هدف بازآفرینی شهر گلسار در طرح های بازآفرینی البرز

بازآفرینی شهری البرز 1 اولین جلسه بررسی طرح های بازآفرینی استان البرز در خصوص شناسایی و معرفی محدوده های هدف بازآفرینی شهر گلسار در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ این جلسه با محوریت شناسایی و معرفی محدوده های هدف بازآفرینی شهرگلسار با حضور نمایندگان شهرداری هشتگرد و گلسار و نماینده معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز و شرکت مشاورطرح و تعاون تشکیل شد.

در این جلسه پس از ارائه طرح مذکور توسط کارشناسان شرکت مشاور، بحث و تبادل نظر درخصوص طرح بازآفرینی شهر گلسار و معرفی محدوده های هدف بین اعضای جلسه صورت گرفت و پس از تنظیم صورتجلسه، موضوعاتی نیز به تصویب اعضای جلسه رسید.

موضوعاتی که در این جلسه به تصویب رسید به شرح زیر می باشد:

* - گونه بندی محلات گلسار بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص بازنگری و اصلاح شیوه نامه شناسایی محدوده ها و محلات هدف بهسازی، نوسازی و بازآفرینی شهری مورخ 1400/04/26 به شماره 300/117 ارائه گردید و مورد تایید قرار گرفت.

* - محدوده های مصوب با محدوده های مطالعه شده همپوشانی شود و فایل نقشه ها در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد. 

*- با عنایت به بند 3 مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص بازنگری و اصلاح شیوه نامه شناسایی محدوده ها و محلات هدف بهسازی ، نوسازی و بازآفرینی شهری مورخ 1400/04/26 به شماره 300/117  در خصوص امکان افزوده شدن شاخص های اختصاصی و زمینه ای  هرشهرمقررگردید شاخص های اضافه شده توسط مشاور جهت تاییدیه از شرکت بازآفرینی شهری ایران با اداره کل راه و شهرسازی مکاتبه شود.

* - شرکت مشاور اطلاعات 27 شاخص را تکمیل نماید و در راستای جمع آوری اطلاعات دستگاههایی که با مشاور همکاری لازم را نمی نمایند توسط شهرداری به این اداره کل جهت پیگیری اعلام گردد.

* - مشاور جهت تکمیل اطلاعات با مدیران محلات قرارگاه اجتماعی (محلات 2020) همکاری نماید. 

* - محدوده محلات در تمامی نقشه های مطالعات لحاظ گردد.

* -نقشه معابر با عرض کم، با نقشه های معابر طرح تفصیلی همپوشانی شوند و نقشه نهایی ارائه گردد.

* - در محدوده مورد مطالعه اختصاصا پلاکهایی که دارای کاربری مسکونی وفق طرح ملاک عمل و اعیانی می باشند ملاک قرار گیرند و اراضی باغات، کشاورزی، خدماتی و اراضی خالی شده از محدوده مورد مطالعه حذف گردند.

* - با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص اعمال بسته های تشویقی در محدوده هایی که یک سوم خدمات را تامین میکنند مقرر شد محلات مشمول اعمال مشوقها به اداره کل راه و شهرسازی اعلام گردند.