شناسهٔ خبر: 136542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاکسازی شبانه‌روزی نقاط آسیب دیده محور کرج-چالوس به صورت منظم رصد و پیگیری می شود

بازدید اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از محور کرج-چالوس 2 مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز علاوه بر بازدیدهای پیاپی از جاده سیل زده چالوس به اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی دستور اکید مبنی بر نظارت و پایش و گزارش دهی منظم داده است و در همین راستا بسیج نیروهای راه و شهرسازی در کنار راهداری استان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان در طی بازدید به عمل آمده از نقاط سیل‌زده محور کرج-چالوس گزارش خود را به مدیرکل راه و شهرسازی ارائه داد.

نریمان شکوری گفت: در طی این بازدید از نقاط آسیب دیده پیچ چهار خوزنکلا روبروی رستوران شاندیز، دهانه شمالی تونل شماره ۱، تونل دو قلوی شماره ۲ در محل تاج سد، تونل ۳و۴، دره تکاوران بازدید به عمل آمد.

وی افزود: پیچ چهار خوزنکلا روبروی رستوران شاندیز دچار خسارت آب شستگی شدید عمق حدود ۵۰ متر و طول حدود ۱۵۰ متر شده است که در حال پر نمودن دره ایجاد شده در محل آب شستگی با استفاده از مصالح راهسازی هستند و حدود ۴۰ درصد کار انجام شده است.

وی گفت: آب شستگی حدود ۱۰ متر از بخش شرقی محور به عمق  ۳ تا ۵ متر برای دهانه شمالی تونل شماره ۱ پیش آمده که در حال ایجاد دیوار ضامن هستند و حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شکوری بیان کرد: ۸۵ درصد گل و لای تونل دو قلوی شماره ۲ در محل تاج سد، به طور کامل تخلیه گردیده و ماشین آلات در حال تخلیه آورده‌های سیل حد فاصل دهانه هر دو تونل هستند.

وی در ادامه گفت: رسوبات وارد شده به تونل‌های ۳ و ۴ و دره تکاوران به طور کامل پاکسازی شده است و در حال مرمت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن قدردانی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که به صورت شبانه روزی در حال رفع انسداد جاده چالوس است از حسن سوابق علی زندی فر قدردانی کرد و پشتیبانی شبانه روزی استاندار البرز و نهادهای همکار در استان های همجوار همچون تهران، قم و قزوین و همچنین آمادگی شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان را موجبات دلگرمی سربازان راهداری استان دانست.