شناسهٔ خبر: 136551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان البرز مطرح شد؛

ادامه روند پیگیری و واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول جوانی جمعیت در استان البرز

جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان البرز 2 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی استان البرز در ششمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درخصوص اقدامات انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به ارائه گزارش پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ ششمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ، دبیری مشاور امور زنان و خانواده استانداری البرز و  با حضور مدیران کل  و معاونین در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

حمید صفری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ارائه گزارش  راه و شهرسازی البرز گفت: تاکنون ۲۶۳۱ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر که فرزند سوم و یا چهارم آن‌ها بعد از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده است در سامانه جهت دریافت تسهیلات زمین ثبت اطلاعات کرده‌اند که ۲۴۱ مورد احراز شرایط و در انتظار بررسی در سامانه هستند.

صفری افزود: ۶ نفر از خانواده‌های احراز شرایط شده تا به امروز قرارداد واگذاری زمین خود را طی مراسمی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ مصادف با ولادت امام رضا علیه‌السلام با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز دریافت کردند.

وی گفت: از خانواده‌های احراز شده، ۱۷۴ مورد در سایت ماهدشت جانمایی شده‌اند و تا پایان این ماه مدارک آن‌ها تکمیل خواهد شد و مدارک ۶۰ خانواده نیز آماده و در سایت اشتهارد پیش‌بینی شده است.

مرتضی ولی‌پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به بحران جمعیتی ایجاد شده در کشور، از همه دستگاه‌های عضو کارگروه جوانی جمعیت خواست تا در کارگروه‌های تخصصی خود راهکارهای درست، مؤثر و اجرایی در راستای تشویق، آسیب شناسی و رفع آسیب ارائه دهند.

گفتنی است مدیرکل راه و شهرسازی استان عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث جوانی جمعیت و اجرای این طرح ملی و استانی و وظایف محوله در این راستا بویژه واگذاری زمین به خانواده های واجد شرایط توسط اداره کل راه شهرسازی استان البرز را از پیگیریها و وظایف مهم این دستگاه خدمتگزار خواند و از خانواده های مشمول خواست نسبت به تکمیل مدارک خود هر چه سریعتر اقدام کنند.