شناسهٔ خبر: 136611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

‍سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

تامین زمین موردنیاز متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در شهرستان فردوس

نهضت ملی مسکن فردوس سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تامین زمین موردنیاز متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت(فرزند سوم و بیشتر) در شهرستان فردوس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) میرمحمدمودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سفر به شهرستان فردوس با حضور در جلسه قرارگاه تحقق شعارسال که با حضور اعضاء هیات اندیشه ورز بسیج ادارات شهرستان برگزار شد بابیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: تامین زمین مورد نیاز متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در سایت های ۱۷ هکتاری و ۷۵ هکتاری شهر فردوس و سایت ۳۵ هکتاری اسلامیه انجام شده است.

میرمحمدمودی افزود:در حال حاضر عملیات زیر سازی آماده سازی سایت ۱۷ هکتاری فردوس انجام شده و متقاضیان در حال ساخت واحدها می باشند. همچنین در سایت ۷۵ هکتاری نیز پیمانکار طرح آماده سازی ، شهرداری فردوس می باشد که نیازمند  سرعت وفعالیت بیشتر در این حوزه است. 

وی ادامه داد: با توجه به نیاز آینده مسکن شهرفردوس سایت پیشنهادی  ۱۳۰ هکتاری پیش بینی شده که نیاز کامل اجرای این طرح را برطرف می نماید.

مودی افزود: در حال حاضر تعداد ۶۱۹۵ نفر در شهر فردوس در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند که تعداد ۴۹۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده اند و تعداد ۱۴۲۰ قطعه زمین واگذار شده که در حال اخذ پروانه می باشند. وی همچنین از کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی به زیر ساخت های آماده سازی شهر فردوس در بحث آب وبرق جهت تسریع در روند عملیات زیر ساخت این سایتها خبر داد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه برنامه سفر به شهرستان فردوس به همراه فرماندار شهرستان فردوس و معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان از آخرین وضعیت عملیات واگذاری ، اجرا و ساخت اراضی نهضت ملی مسکن در سایت ۱۷ هکتاری شهر فردوس وعملیات اجرایی احداث باند دوم محور فردوس – آیسک بازدید کرد. 

مودی در بازدید از باند دوم محور فردوس – آیسک گفت: طول این محور ۲۰ کیلومتراست که برنامه ریزی شده ۵ کیلومتر از این محور تا هفته دولت سالجاری بااعتبار هزینه شده ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد.