شناسهٔ خبر: 136676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۷ هزار واحد خود مالکین در استان البرز جهت تسهیلات ساخت معرفی شده‌اند

البرز 2 در جلسه کارگروه داخلی مسکن اداره کل راه و شهرسازی که بصورت هفتگی صبح هر شنبه برگزار می‌شود عنوان شد؛ تاکنون ۷۳۳۳ واحد خود مالک جهت اخذ تسهیلات ساخت، به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان البرز)؛ در اجرای طرح نهضت ملی استان علاوه بر ساخت واحدها بصورت پروژه‌های دولتی، تسهیلات ساخت به مردم در قالب طرح نهضت ملی پرداخت می‌شود که عمده این تسهیلات در نوسازی بافت‌های فرسوده هزینه می‌شود.

در جلسه ۲۷ خردادماه کارگروه داخلی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان عمده مسأله کندی در انعقاد قراردادهای پرداخت تسهیلات بانکی؛ قولنامه‌ای بودن املاک واقع در بافت فرسوده عنوان شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود : در راستای افزایش امکان پرداخت تسهیلات در این بافت‌ها اقدام بانک مسکن، در استان البرز؛ به عنوان اولین استان که از وثایق جایگزین جهت پرداخت تسهیلات بافت فرسوده املاک قولنامه‌ای استفاده خواهد کرد ، بی‌ سابقه است و در تسهیل نوسازی بافت های فرسوده منشأ اثر خواهد بود .

وی افزود: در ارتباط با اجرایی نمودن ماده ۹ قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ابلاغی مورخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۰ مجلس شورای اسلامی و در این ارتباط جلسه‌ای با مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور خواهیم داشت.

رضا خالقی افزود: با توجه به اینکه در قرارگاه مسکن استان مقرر شد در پروژه‌های بافت فرسوده شهرداری‌ها نباید هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت صدور پروانه ساختمانی و طبقات تشویقی از متقاضیان نوسازی بافت فرسوده دریافت کنند تأکید کرد: مصوبات قرارگاه مسکن استان لازم‌الاجرا است.

گفتنی است شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاع از قرارگیری ملک خود در محدوده‌های بازآفرینی شهری ، از طریق ورود اطلاعات کدپستی محل سکونت و مختصات جغرافیایی (UTM) آن از قرارگیری ملک خود در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس udrc.ir اقدام نمایند.