شناسهٔ خبر: 136691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تاکید کرد؛

استفاده از تمام ظرفیت فرهنگی جهت کاهش تصادفات / لزوم اطلاع‌رسانی به موقع از پایانه های مرزی در ایام اربعین حسینی

دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در این دیدار با اشاره به طول محورهای مواصلاتی این استان و لزوم فرهنگ سازی جهت کاهش تصادفات جاده ای بر استفاده از تمام ظرفیت فرهنگی  و لزوم فعالیت های ارتباطی و رسانه ای در ایام اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار کرد: از آنجایی که استان سیستان و بلوچستان آخرین مقصد سفر مسافران بوده و اغلب راه های استان دو طرفه است نیاز به تولید محتواهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت برنامه های صدا وسیما از یک طرف و از طرفی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش  برای با آشنایی کودکان با فرهنگ رانندگی داریم تا شاهد گسترش فرهنگ درست رانندگی و کاهش تصادفات  باشیم. 

وی گفت:با توجه به تاکید استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان مبنی بر فرهنگ سازی و اجرای برنامه های متنوع و آموزنده از صدا و سیما، این برنامه ها می تواند کمک شایانی در این زمینه کند.

علیرضا کیخا مدیرکل صدا وسیما سیستان و بلوچستان نیز آمادگی این سازمان را  به عنوان عضوی از کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل در زمینه پخش برنامه های فرهنگی و تاثیرگذاری ویژه در کاهش تصادفات اعلام کرد. 

وی در زمینه اطلاع رسانی بموقع اقدامات اربعین در استان تاکید کرد و گفت صدا وسیما  از چند ماه گذشته برنامه ریزی لازم در خصوص اقدامات اربعین را انجام داده و در نظر دارد استقرار اکیپ های ثابت و سیار را در ورودی میرجاوه و ریمدان که محل ورود زائرین پاکستانی است راه اندازی کند تا بتوان به نحو شایسته اطلاع رسانی عظیم اربعین حسینی را به تصویر بکشد.