شناسهٔ خبر: 136700 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار و رعد و برق در ۵ استان کشور

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی گفت در ۳ روز آینده نواحی شرق، شمال شرق، به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور، استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۲۸ خرداد پرداخت و گفت: امروز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل و فردا برای اردبیل و سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه افزود: در این دو روز برای جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و گاهی رعد و برق را  انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: سه شنبه و چهارشنبه  غرب سواحل دریای خزر، پنج شنبه در شمال آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی تشریح کرد: در۳ روز آینده نواحی شرق، شمال شرق، به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و در نواحی مستعد گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته نقشینه امروز تا پنج شنبه غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج می‌شود.

همچنین تهران در سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت.

 بیشینه دمای امروز تهران به ۳۷درجه و فردا به ۳۸ درجه می‌رسد، کمینه دما هم امروز به ۲۴ درجه خواهد رسید و برای مناطق جنوبی احتمال گرد و خاک هم وجود خواهد داشت.