شناسهٔ خبر: 136735 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

کوتاه‌ شدن زمان اخذ استعلامات اراضی ملی در حریم برای سرمایه‌گذاران

محمدمهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با تاسیس دفتر سرمایه گذاری و فناوری‌های نوین ساخت در سازمان ملی زمین و مسکن برآنیم تا فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن را تسهیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه دفتر سرمایه گذاری و فناوری‌های نوین ساخت در راستای فراهم آوردن بستر تولید انبوه مسکن و ایجاد زمینه مشارکت همه آحاد مردم در بخش مسکن و ایجاد منافع حاصل از سرمایه‌گذاری حوزه مسکن برای مردم در سال گذشته تاسیس شد، افزود: از جمله اقداماتی که در حوزه تامین زمین برای تسریع در پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن انجام شده ابلاغ شرح خدمات مطالعات اراضی ملی واقع در حریم بوده است.

وی در توضیح ابلاغ شرح خدمات مطالعات اراضی ملی واقع در حریم افزود: این ابلاغ به منظور تعیین و تثبیت کاربری‌های مجاز در حریم، تهیه نقشه اراضی، خطوط انتقال نیرو، حمل و نقل و حرائم آنها و نقشه محدودیت‌های اراضی و اخذ کاربری در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان تهیه شده است.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه اظهار کرد: ابلاغ شرح خدمات مطالعات اراضی ملی واقع در حریم با هدف حذف فرایند اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی توسط سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.

بلوردی ادامه داد: این امر بدین معناست که در صورت انجام مطالعات تعیین کاربری‌های مجاز در حریم اراضی ملی دیگر نیاز به اخذ استعلامات توسط سرمایه گذاران نیست و زمان حدودا دو ساله اخذ استعلامات در فرایند واگذاری زمین حذف خواهد شد.

وی که هفته گذشته برای شرکت در آئین کلنگ زنی پروژه ۱۸۰۰ واحدی تجاری مسکونی به استان هرمزگان سفر کرده بود، گفت: در بخش تولید انبوه مسکن، اراضی واجد ارزش استان‌ها شناسایی شده و فرایند انجام بررسی‌های اقتصادی و انتخاب سرمایه‌گذار نیز شروع شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن در سفر عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به هرمزگان پروژه مسکونی ۴۶۲ واحدی، ۲ واحد آموزشی، یک واحد درمانی و یک واحد ورزشی و تجاری در قالب یک پروژه با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و ۲ پروژه ۶۴ واحدی مسکن با مشارکت بخش خصوصی در شهر بندرعباس عملیات اجرایی خود را آغاز کرد.