شناسهٔ خبر: 136759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از سرعت‌گیر مجازی برای کاهش سرعت رانندگان در جاده ترانزیت زنجان_خرمدره

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان سلطانیه از نصب سرعت‌گیر مجازی در ۲۳ کیلومتری ترانزیت زنجان_ خرمدره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، حمید نظری به نصب سرعت‌گیر مجازی در کیلومتر ۲۳ جاده ترانزیت زنجان_خرمدره اشاره کرد و گفت: در این روش با ترفندهای پرسپکتیو و ایجاد بعد، سرعت‌گیرهای مجازی در جاده‌ها واقعی به نظر می رسند که در نهایت کاهش سرعت رانندگان را موجب می‌شود.

وی در ادامه به نتایج موفق این طرح اشاره کرد و افزود: پس از اجرای طرح در جاده ترانزیت زنجان_خرمدره، به طور متوسط سرعت رانندگان کاهش چشم‌گیری داشته است.

نظری ادامه داد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجازه نصب سرعت‌گیر در راه‌های اصلی و شریانی ندارد، زیرا سرعت مجاز در این محورها ۱۱۰ کیلومتر تعریف شده است و در این شرایط استفاده از سرعت‌گیر پتانسیل ایجاد خطر و حادثه ترافیکی بسیاری دارد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سلطانیه افزود: با توجه به خطرخیز بودن محور ۴ خطه سلطانیه، اقدام بعدی نصب سرعت‌گیر مجازی در این محور خواهد بود که امیدواریم با این اقدام شاهد کاهش حوادث و ارتقای ایمنی باشیم.