شناسهٔ خبر: 136804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۰۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

شورای مسکن خراسان جنوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تفکیک شهرستان های استان در جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان گزارش آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در پنجمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی در سال جاری که صبح امروز به ریاست استاندار خراسان‌جنوبی و باحضور عباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری برگزار شد، میرمحمد مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی(دبیر شورا) فرمانداران شهرستان ها و دیگر اعضا در محل استانداری برگزار شد، افزود: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد  ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر واجد شرایط ۴ گانه شناخته شده اند و برای ۲۸ هزار و ۶۱۱ واحد تخصیص زمین انجام گرفته است.

مودی گفت: همچنین درحال حاضر ۱۰ هزار و۸۷۷ واحددر مرحله اخذ پروانه ساختمانی ۶ هزارو ۵۶۷ واحد در مرحله اتمام فونداسیون ۳ هزار و ۱۹۱ واحد اتمام اسکلت هزارو ۷۸۱ واحد اتمام سفتکاری ۶۳۹ واحد اتمام نازک کاری و ۴۱۳ واحد در مرحله اتمام عملیات ساختمانی قرار دارند.

وی در خصوص قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت هم اظهار کرد: تاکنون در سطح استان ۷ هزار و ۳۹۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵ هزار و۲۲۴ نفر واجد شرایط هستند که تاکنون برای هزار و ۴۱۸ متقاضی تامین زمین انجام گرفته و در مرحله اول تا پایان خرداد حدود ۷۰۰ قطعه به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مودی گفت: در حال حاضر در سطح استان ۳۱ شهر دارای سایت های نهضت ملی مسکن می باشد که آماده سازی این سایتها توسط شهرداری ها، بنیاد مسکن و موسسه عمران بسیج در حال انجام است. موضوع افزایش وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان  و کاهش نرخ سود تسهیلات از ۲۳ به ۱۸ درصد و پیشرفت قابل توجه احداث واحدها در زعفرانیه بیرجند توسط انبوه سازان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

لازم به ذکراست در این جلسه وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستانهای استان بررسی و فرمانداران شهرستانهای استان به ارائه گزارشی از اقدامات پرداخته و مشکلات مطرح شده از سوی آنان مورد بررسی قرار گرفت.