شناسهٔ خبر: 136809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان:

یک سوم جمعیت شهری استان خراسان جنوبی در محلات هدف بازآفرینی شهری سکونت دارند

ستادبازآفرینی شهری خراسان جنوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در جلسه ستادبازآفرینی شهری از سکونت یک سوم جمعیت شهری استان در محلات هدف بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت را وشهرسازی(خراسان جنوبی) ظهر امروز اولین‌ جلسه ستادبازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی در سال جاری به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری وباحضور مودی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی(دبیر ستاد) و کلیه اعضاء ستاد برگزار شد.

میرمحمدمودی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات وبرنامه ها اظهار کرد: هزار و ۷۰۳ هکتار از محدوده شهرها در استان خراسان جنوبی دارای طرح مصوب است که حدود ۱۳ درصد از اراضی مساحت شهرها با ۳۳ درصد جمعیت شهری و با بیش از ۳۰۰ هزار نفر را شامل می شودکه شهر بیرجند با مساحتی بالغ بر ۶۵۴ هکتار بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه این محلات شامل بافت های تاریخی، بافت ناکار آمد شهری، سکونتگاه های غیر رسمی و الحاقات جدید شهری است افزود: ۷۳ پروژه نوسازی بافت های فرسوده را در استان داریم که ۶۰ پروژه تمام شده و بقیه هم به طور متوسط ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مودی با بیان اینکه در این پروژه ها خدمات زیربنایی تأمین می شود ، گفت:  برای سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴در قالب برنامه اقدام مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها و دستگاه های ارائه کننده خدمات زیر بنایی طرحی مصوب شده که در این راستا ۲۷۶ پروژه با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان برای ۹ شهر استان که طرح مصوب باز آفرینی دارند ، در حال اجراست.

لازم به ذکر است درابتدای این جلسه سید الحسینی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس به تشریح بسته تشویقی بازآفرینی شهری پرداخت  بررسی سهمیه تسهیلات شهرهای دارای بافت مصوب در سال ۱۴۰۲ وتمدید قرار داد نظارتی دستگاه نظارت بر پروژه های باز آفرینی شهری از دیگر دستورکارهای مهم جلسه بود.