شناسهٔ خبر: 136818 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با نماینده مردم پیرانشهر و سردشت عنوان شد؛

همکاری شهرداری‌ها برای کاهش زمان صدور پروانه و تخفیف‌ها در بافت فرسوده تقویت شود

دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نماینده و شهردار پیرانشهر و سردشت بر تقویت همکاری شهرداری‌ها برای کاهش زمان صدور پروانه و تخفیف عوارض شهرداری در بافت فرسوده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و شهردار آن شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر اجرای کامل بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد تا اطلاعات پروانه‌های صادره در محدوده‌های هدف پیرانشهر و سردشت در سامانه ستاد بازآفرینی شهری، بارگذاری و ثبت شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین بر کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارایه حداکثر تخفیف‌های عوارض شهرداری طبق  قانون احیا و حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری لحاظ و  استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گروه‌های جهادی متخصص جهت ترویج بسته‌های حمایتی دولت سیزدهم و شهرداری‌ها به منظور افزایش مشارکت تمامی کنشگران و شتاب بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

احداث و ساماندهی فاز دوم جوی شین آباد

در این دیدار همچنین حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این حوزه  احداث و ساماندهی فاز دوم جوی شین‌آباد به طول ۹۲۱ متر با مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران و اداره کل راه و شهرسازی شهرستان استان  است، این جوی در مرکز یکی از محلات شین‌آباد  قرار دارد و مشکلات بسیاری برای اهالی به وجود آورده بود.

وی توضیح داد: بعد از سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان آذربایجان غربی در سال گذشته ساماندهی این جوی مورد تاکید قرار گرفت و در قالب امضای تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری کار را شروع کردیم. طی این پروژه لایه‌برداری، کف‌سازی و دیوارکشی انجام شد و  ظرف دو ماه پروژه به پایان رسید. خوشبختانه اکنون چهره این محله از شهر به لحاظ منظر شهری مطلوب و ضمن ارتقاء کیفیت زیست‌پذیری محله رضایت‌مندی ساکنان را نیز در پی داشته و منجر به ایجاد نشاط و امیدآفرینی اهالی این محله شده است.

بهسازی و آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر خاکی محلات هدف در دو ماه ابتدایی سال جاری

وی یکی از اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در سال جاری را روکش آسفالت خیابان شیخ‌الاسلامی تا میدان ورودی شین‌آباد برشمرد و اظهارکرد: اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی و نیز مدیریت شهری پیرانشهر در سال جاری  ارایه خدمات رفاهی، عمرانی، خدماتی و ساماندهی مناطق کم برخوردار شهری است.

شهردار شهر پیرانشهر نیز گزارشی از بهسازی و آسفالت معابر این شهر ارایه کرد و گفت: در سال جاری ۳۰ هزار متر مربع از معابر خاکی محلات هدف آسفالت شده و سال گذشته نیز ۹۰ هزار متر مربع از این محلات بهسازی و آسفالت شد. امسال نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ۱۵۰ هزار متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی شهری بهسازی و آسفالت شوند.