شناسهٔ خبر: 13685 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع خبر داد:

افتتاح ۴هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان تیر ۹۵/ عدم رفع محدودیت‌ها و مشکلات برای بهبود وضعیت راهداری زمستانه

سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از وجود محدودیت مالی برای تأمین اعتبار خرید نمک و تعمیر ماشین آلات راهداری زمستانه خبر داد و گفت: همچنین باید برای راهداری زمستانه با دهیاری‌ها قراردادهایی می‌بستیم که در این زمینه نیز وضعیت مساعدی وجود ندارد.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: هفته دولت ۴۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی افتتاح و به بهره‌برداری رسید و برآورد آن است که تا پایان نیمه دوم سال مالی یعنی ۳۱ تیر ماه ۹۵ به همین میزان آسفالت راه روستایی انجام شود.

وی درباره برنامه راهداری زمستانه راه‌های روستایی ادامه داد: نگهداری راه‌های روستایی به عهده ادارات کل راه ‌و شهرسازی استان‌ها است اما به لحاظ اعتباری به شدت برای تجهیز راهدارخانه‌ها٬ تأمین نمک و تعمیر ماشین آلات مضیقه و محدودیت مالی وجود دارد از آنجا که به سرعت زمان را در حال سپری شدن است منتظر اقدام فوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امسال برای نگهداری سطح رویه آسفالت راه‌های روستایی کارهای خوبی انجام شد اما راهداری زمستانه که شامل برف‌روبی٬ نمک‌پاشی٬ باز کردن آبروها و اتخاذ تدابیر جلوگیری از سیل و رانش کوه می‌شود متأسفانه همانطور که یاد شد در بخش آماده‌سازی ماشین‌آلات و خرید نمک با مشکلات مالی مواجه هستیم.

وی افزود: باید برای راهداری زمستانه با دهیاری‌ها قراردادهایی می‌بستیم که در این زمینه وضعیت مساعدی وجود ندارد. احتمال می‌دهیم اگر برف سنگینی ببارد در برخی محورهای روستایی مناطق سردسیر کشور مشکل تردد به‌وجود ‌آید.

میرشفیع درباره میزان اعتبار لازم برای راهداری زمستانه یادآور شد: نیازها در مناطق و استان‌های کشور مختلف متفاوت است راهداری زمستانه به صورت تلفیقی یعنی با همکاری مشترک ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های اصلی٬ فرعی و روستایی انجام می‌شود.

نظر شما