شناسهٔ خبر: 136882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تولید روزانه یک‌هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت آزادراه زنجان_قزوین

راهداری زنجان مدیر پروژه روکش آسفالت زنجان_ قزوین از تولید روزانه هزار تن آسفالت گرم در کارخانه ویژه این آزادراه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان زنجان)، مسعود نادری، مدیر پروژه روکش آسفالت آزادراه زنجان_قزوین، اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۶۰ تن در ساعت با استقرار ۲ اکیپ برای انجام عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری، امروز شروع به کار کرد.

نادری بیان کرد: در این طرح اصلاح و روکش ۱۰۵ کیلومتر از محور انجام می‌شود که علاوه بر آن، عملیات لکه‌گیری اساسی، درزگیری، میکروسورفیسینگ( روکش حفاظتی) در فرایند اجرای پروژه نیز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه آسفالت آزادراه زنجان_قزوین از ابتدای بهمن ۱۴۰۱ افزود: استخر قیر با ظرفیت ۱۵۰۰ تن به منظور تامین آسفالت آزادراه زنجان_قزوین طراحی شد و طی مدت ۶ ماه به مرحله اجرا رسید.

مدیر پروژه روکش آسفالت آزادراه زنجان_قزوین درباره این سوال که کیفیت آسفالت‌ در آزادراه استانداردهای مطلوب را دارد، عنوان کرد: هدف از استقرار کارخانه در آزادراه، تولید آسفالت مطلوب و باکیفیت است که با اضافه کردن پلیمر، عمر آسفالت افزایش یافته و در مقابل سرما و گرما حالت خود را حفظ می‌کند.

 نادری افزود: این کارخانه‌ با بالاترین کیفیت و به طور مستمر روزانه هزار تن تولید خواهد کرد و دلیل جانمایی آن در آزادراه، تولید آسفالت باکیفیت است و دلیل دیگر اینکه ابعاد هزینه‌ای جابه‌جایی مصالح به دیگر نقاط منطقی نیست و همین امر، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های اجرایی پروژه در پی خواهد داشت.