شناسهٔ خبر: 13691 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

شرط ایران برای پهلوگیری لاینرهای خارجی در بنادر جنوبی/ تسهیل برگزاری مناقصات بین‌المللی برای تامین تجهیزات بندری/ بازدید شرکت سرمایه‌گذار روسی از بندر امیر‌آباد

کشتی باری شرط ایران برای پهلوگیری لاینرهای خارجی در بنادر جنوبی٬ تسهیل برگزاری مناقصات بین‌المللی برای تامین تجهیزات بندری٬ بازدید شرکت سرمایه‌گذار روسی از بندر امیر‌آباد و وجود صدها پرونده شکایت از دریاخواران در دستگاه قضایی از اخبار مهم حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار مهم حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

علی خدمتگزار مدیر بنادر امیر آباد

شرکت سرمایه‌گذار روسی با هیأت همراه برای بررسی شرایط سرمایه‌گذاری وارد بندر امیرآباد شد. اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این بندر احداث اسکله نفتی، احداث خطوط لوله انتقال مواد نفتی کارخانجات صنعتی است.

محمدرضا اللهیار سرپرست توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی

طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان نیمه دوم سال آینده قسمت عمرانی طرح توسعه شهید بهشتی به اتمام می‌رسد.

فاز ۳ بندر شهید رجایی در دو بخش اجرا می‌شود که در بخش اول ۲۵ درصد قرارداد شامل ۴۴۲ متر اسکله و پس کرانه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء آغاز شده است

مشکلات و موانع مربوط به تامین تجهیزات از خارج کاهش یافته به طوریکه مناقصات بین‌المللی مختلفی در حوزه تامین تجهیزات مختلف با اولویت بنادر بزرگ در حال برگزاری است.

منوچهر تاتینا مديركل بنادر و دريانوردي استان مازندران

تخليه و بارگيري بندر نوشهر در هفت ماه نخست ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشت.

محمد سعید نژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی

صدها پرونده شکایت از دریاخواران سواحل شمالی و جنوبی به دستگاه قضایی ارائه کرده‌ایم که به هیچ وجه از آنها صرف نظر نمی‌کنیم.

تایدواتر مشکلی برای بازگشت به بنادر ایران ندارد

شرط صدور مجوز پهلوگیریِ کشتی‌های خارجی و لاینرهای بین‌المللی در بنادر ایران این است که تنها کالاهای ایرانی را حمل نکنند؛ بلکه کالاهای ترانزیتی و بار مربوط به کشورهای همسایه و منطقه را نیز در کنار کالاهای ایران به بنادر کشورمان منتقل کنند.

تا‌ سال آینده حدود ٥٠٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه بانکرینگ خواهیم داشت‌.

نظر شما