شناسهٔ خبر: 136942 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید سرمایه‌گذاری چینی از بندر امیرآباد

بندر امیرآباد مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از بازدید یک هیات تجاری و سرمایه‌گذاران کشور چین در جریان سفر به استان مازندران، از بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، یک گروه از فعالان اقتصادی کشور چین با حضور در بندرامیرآباد با محمدعلی موسی پور مدیرکل این بندر دیدار و پیرامون مسائل مختلف سرمایه گذاری گفتگو کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن تبیین امکانات، ظرفیت‌ها و آخرین دستاورهای عملیاتی بندرامیرآباد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بندر تشریح کرد.

موسی پور افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فرآیند امور سرمایه‌گذاری از جلب، جذب ، احداث و بهره‌برداری برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد تسهیل و تسریع شده است.

وی، احداث بخش‌های آزمایشگاهی، انبار سوله، پایانه مکانیزه غلات، مخازن نفتی و روغن خوراکی و محوطه کانتینری را از مهم‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد عنوان کرد.

وی ضمن استقبال از حضور سرمایه‌گذاران خارجی جهت سرمایه‌گذاری دریامحور در بندرامیرآباد ابراز امیدواری کرد: این بازدیدها باتوجه به ظرفیت‌های ترانزیتی، ترانشیپی، زیربنایی و لجستیکی بندر امیرآباد، فرصت مناسبی را جهت رونق سرمایه گذاری و توسعه‌ پیشرانه های حمل و نقل در این بندر فراهم آورد.

گفتنی است در پایان این جلسه، هیأت چینی با همراهی مدیران بندرامیرآباد از ظرفیت‌ها، اسکله‌ها و مناطق عملیاتی این بندر بازدید کردند.