شناسهٔ خبر: 136994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار خبر داد؛

واگذاری بیش از ۱۲ هزار مترمربع اراضی ملی خوانسار در جهت تامین خدمات

شاهی.خوانسار رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار از واگذاری و در حال واگذاری بودن بیش از ۱۲ هزار مترمربع اراضی دولتی شهرستان خوانسار در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار ظهار کرد: واگذاری اراضی دولتی این شهرستان متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن، مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار مترمربع از اراضی دولتی این شهرستان در سال گذشته با کاربری‌های مختلف بمنظور اجرای طرح‌های شهری، واگذار شده و یا در حال واگذاری است، افزود: از این میزان پنج هزار مترمربع برای احداث راهدارخانه در ضلع شمالی شهرک صنعتی فاز یک به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده و پنج هزار متر مربع زمین با کاربری صنایع غذایی در شهرک صنعتی فاز دو به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در حال واگذاری است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار عنوان کرد: دو پلاک زمین با کاربری مسکونی درقالب ۱۰ درصد معوض طرح ها و پنج پلاک با کاربری مسکونی در قالب تفاهم نامه آماده سازی مسکن مهر به شهرداری خوانسار به ارزش تقریبی شش میلیارد تومان واگذار شده است.  

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۹۲۹ مترمربع زمین با کاربری تاسیسات زیر بنایی برای پایگاه امداد جاده‌ای، به هلال احمر شهرستان در حال واگذاری و عقد قرارداد است.  

شاهی بیان کرد: با انجام اقدامات لازم، املاک تصرفی مسکونی قبل ازسال ۸۸ درقالب ۵۹ پرونده درحال تکمیل فرایند واگذاری است. وی گفت: تغییرکاربری ۳۰ پلاک مسکونی جهت واگذاری به خانواده شهدا مطابق با قانون جامع ایثارگران انجام و اسناد تفکیکی آن درحال تهیه است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای حفظ و صیانت از بیت المال گفت: در پی تعرض به ۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع اراضی ملی این شهرستان، پیگیری های ویژه بعمل آمد و پس از اخذ حکم قطعی قضایی، اراضی فوق رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.  

وی تاکید کرد: در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی، اسناد تک برگ ۴۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و موات این شهرستان اخذ شده و تثبیت مالکیت صورت پذیرفته است.