شناسهٔ خبر: 136995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خبر داد؛

رفع مشکل معابر خاکی بافت فرسوده شهرستان لنجان

مجید کیانی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان از اختصاص بیش از یکهزار و ۳۷۰ تن قیر رایگان از سال ۱۳۹۷ تا کنون برای رفع مشکل معابر فاقد آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با بیان اینکه هشت شهر شهرستان لنجان دارای بافت فرسوده مصوب است گفت: در راستای رفع مشکل معابر فاقد آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان در مجموع از سال ۱۳۹۷ تا کنون بیش از یکهزار و ۳۷۰ تن قیر رایگان به این شهرها اختصاص یافته است.  

وی گفت: این اقدام در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب و بهسازی و آسفالت معابر خاکی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری این شهرستان در شهرهای باغبهادران، باغشاد، چرمهین، چمگردان، زاینده رود، زرین شهر، سده لنجان و ورنامخواست انجام پذیرفته است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص سایر اقدامات بعمل آمده اذعان داشت: همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری‌های بعمل آمده در این اداره، سند تک برگ شهرک واحد چمگردان به مساحت ۶۸ هکتار از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اخذ و جهت الحاق به محدوده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهر پیشنهاد شد.  

وی با اشاره به اخذ سند اراضی به مساحت ۷۰ هکتار عنوان کرد: این اراضی در حریم شهر چرمهین که متعلق به اداره آب منطقه ای بود در اجرای ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و به منظور الحاق به محدوده شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن تغییر نمایندگی یافت.  

کیانی بیان کرد: واگذاری زمین به اقشار ویژه، تعیین تکلیف اراضی تصرفی به نام اشخاص و تنظیم صورتجلسه تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی داخل و خارج حریم از حریم‌های شهرهای شهرستان لنجان از دیگر اقدامات این اداره در حوزه املاک و حقوقی بوده است.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای تهیه طرح های توسعه شهری شهرستان لنجان اذعان داشت: طرح جامع شهر زرین شهر ابلاغ، شهر باغبهادران تهیه و تایید نهایی و سده لنجان در حال بررسی است همچنین طرح تفصیلی شهرهای زاینده رود و چرمهین در دست تهیه و زرین شهر و ورنامخواست در حال انعقاد قرارداد است.