شناسهٔ خبر: 136998 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

سقف تسهیلات ساخت مسکن برای صنعتی‌سازها ۳۵ درصد افزایش یافت/بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در سال جاری

مسکن ملی افزایش ۳۵ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن برای صنعتی‌سازها، بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در سال جاری، برنامه تحویل ۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در دولت سیزدهم بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سقف تسهیلات ساخت مسکن برای صنعتی‌سازها ۳۵ درصد افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف میزان تسهیلات مسکن برای سازندگانی که واحدهای مسکونی را به شکل صنعتی و با بهره‌مندی از روش‌های دانش‌بنیان می‌سازند، خبر داد.

درخواست روسیه برای تسهیل واردات سیمان و مصالح ساختمانی از ایران

در پی سلسله جلسات وزیر راه و شهرسازی و مقامات عالی رتبه روسیه، در دیدار بذرپاش با وزیر مسکن این کشور خواستار تسهیل واردات سیمان و مصالح ساختمانی از ایران به روسیه مطرح شد.

پایش عملکرد استان‌ها در اجرای تکالیف قانونی طرح جوانی جمعیت

سومین جلسه کارگروه زمین و مسکن ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی با حضور مشاور وزیر در امور مسکن و شهرسازی و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن، نماینده وزیر در نهادهای انقلابی و دبیر جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی و حضور مجازی معاونین مسکن و املاک ادارات کل تمام استان‌های کشور به منظور بررسی وضعیت اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

نقش دولت و شهرداری‌ها در نوسازی بافت فرسوده تسهیل‌گری است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار برخی از رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: در انجام پروژه‌های بازآفرینی شهری نقش دولت و شهرداری‌ها در این میان تسهیلگری و حمایتی است .

بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در سال جاری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که در هفته دولت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: برنامه‌ریزی‌های شده تا هم‌زمان با دهه فجر ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

تصویب شهرک‌های مسکونی خارج از حریم شهرهای میبد و اردکان استان یزد

معاون شهرسازی و معماری اعلام کرد: بررسی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی شهرستان‌های میبد و اردکان استان یزد ( شهرک‎های مسکونی خارج از حریم شهر میبد و شهر اردکان) در سومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۲۹/۳/۱۴۰۲ مطرح و پس بحث و بررسی، به تصویب آن شورا رسید.

۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل و تحویل ۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر که ۲۰ هزار واحد آن در پردیس و ۱۰ هزار واحد آن در سایر شهرهای جدید قرار دارد در دولت سیزدهم خبر داد.

افتتاح حساب یک میلیون و ۲۲ هزار متقاضی طرح نهضت ملی در بانک مسکن

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۲ هزار و ۱۳۶ نفر در بانک مسکن برای نهضت ملی افتتاح حساب کردند از انعقاد قرارداد ۲۵۳ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی به مبلغ ۸۵ هزار و ۴۰۳ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.

انعقاد قرارداد خودمالکی ۸۰ هزار و ۵۸۷ واحد نهضت ملی در بانک مسکن

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۸۰ هزار و ۸۵۷ واحد به مبلغ ۲۶ هزار و ۲۴۵ میلیاردتومان خبر داد.

بانک مسکن تامین کننده مالی نهضت ملی مسکن

سرپرست بانک مسکن گفت: بانک مسکن بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۲۷ هزار پروژه‌ طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت کرده است.

آماده‌سازی اراضی ۳۵۰ هکتاری برای احداث شهر جدید تیس

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های در حال ساخت نهضت ملی، واحدهای ویلایی در حال اتمام، عملیات اجرایی طرح آماده‌سازی ۳۵۰ هکتاری، اراضی گردشگری ساحلی و فضای سبز بازدید کرد.

پیشبرد سریع طرح توسعه سواحل مکران در برنامه است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از شهر جدید مکران بر پیشبرد سریع طرح توسعه مکران مبتنی بر توسعه توامان سکونت و فعالیت و همچنین احداث کارکردهای اقتصادی، پتروشیمی و بندری بزرگ‌مقیاس منطقه به عنوان الگوی شهری پایدار در هم‌افزایی صنعت و سکونت تاکید کرد.

بازدید دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید خلیج فارس

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از موقعیت شهر جدید خلیج فارس در گستره شرقی بندرعباس بازدید کرد و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح مهم ملی در استان هرمزگان قرار گرفت.

آیین‌نامه اجرایی طرح کلید به کلید واحدهای فرسوده به هیات وزیران رسید

مدیرکل دفتر طرح، برنامه و بودجه شرکت بازآفرینی شهری ایران ظرفیت‌های قانونی نوسازی بافت‌های فرسوده را برای سال جاری تشریح کرد. بر اساس بند ب که سال گذشته در قالب بند د به تصویب رسیده بود، برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها و تامین زیرساخت‌های لازم در این مناطق اعم از مسجد، مدرسه، پاسگاه و کلانتری، روشنایی معابر، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، زیرساخت های بهداشتی، زیر ساخت تأمین آب و برق و سایر تأسیسات شهری مورد نیاز است و شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم این مناطق را بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف محرومیت‌زدایی و بهسازی همان مناطق کنند. این موضوع در برخی استان‌ها عملیاتی شده و اعتبار مربوطه را نیز دریافت کرده‌اند .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن منصوب شد

وزیر راه و شهرسازی در حکمی ارسلان مالکی را به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن منصوب کرد.