شناسهٔ خبر: 13700 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

تلاش کرمانشاه برای آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن غرب تا اواخر آبان / ۲۵ طرح عمرانی آماده افتتاح در ایرانشهر/ دلایل ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی از دیدگاه استاندار سیستان و بلوچستان

روکش آسفالت محور آباده - سمیرم تلاش کرمانشاه برای آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن غرب تا اواخر آبان ماه، وجود ۲۵ طرح عمرانی آماده افتتاح در ایرانشهر، افزایش ۵۷ درصدی اعتبارات شهرستان اصفهان و ... از جمله مهمترین عناوین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت،است.

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

نام استان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه ضمن تأکید بر ضرورت ساخت راه‌آهن غرب بیان‌کرد: تلاش ما بر این است تا عملیات ساخت این خط ریلی هرچه زودتر و از اواخر آبان‌ماه آغاز شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه از آمادگی استان برای ارائه تسهیلات به هشت هزار واحد مسکونی مستقر در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: اقدامات اداره برای بازسازی و احیای این مناطق در استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

 

کرمانشاه

 شهردار شیراز از اجرای مراحل بازآفرینی احیا و بهسازی شهری در ۱۰ محله شهر شیراز خبر داد و گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردم در فرایند بازآفرینی شهری شیراز کمک کرد اقدامات شهرداری شیراز در این حوزه با کمترین هزینه انجام شود.

با تکمیل و بهره برداری از محور خرامه – نی‌ریز مسیر شهرهای شیراز و نی‌ریز ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد همچنین با گسترش را‌ه‌های روستایی شهرستان سپیدان محور مواصلاتی بین ۲ روستای این شهرستان ساخته می‌شود

 

فارس

مدیرکل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر از بهره‌برداری قطعه ۱۰ محور ترانزیت میلک-چابهار تا پایان سال‌جاری در این منطقه خبر‌داد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر از آمادگی ۲۵ پروژه عمرانی برای افتتاح با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان در این منطقه خبر داد.

 

ایرانشهر

به گفته مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی گیلان، عملیات ساخت راه اصلی سراوان- سنگر- سیاهکل در حالی تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار مورد نیاز برای پایان پروژه دیگر استان "کلاچای -رحیم آباد-قزوین" ، ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدير راهداري گیلان از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری زمستانی در سطح محور‌های استان خبر داد.

 

گیلان

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه برگزاری نشست ستاد ملی‌بازآفرینی شهری عواملی چون توزیع نامناسب امکانات، گستردگی استان، قهر طبیعت و ناامنی را از جمله موارد تأثیرگذار در ایجاد سکونتگاه‌های غیر‌رسمی دانست و گفت: تا کنون با هدف جلوگیری از گسترش این سکونتگاه‌ها هشت شهر‌جدید در استان به وجود آمده‌است.

 

سیستان و بلوچستان

محمد نخعی مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان ساماندهی در همه امور خصوصا ارتقای ارکان هوانوردی و استقرار الزامات استانداردسازی و ارائه تسهیلات بهتر به مردم را پر‌اهمیت دانست.

 

کرمان

به گفته مديركل راه و شهرسازي استان مازندران در تمامي طرح هاي عمراني پدافند غير عامل لحاظ شده است.

شرکت سرمایه‌گذار روسی با هیأت همراه برای بررسی شرایط سرمایه‌گذاری وارد بندر امیرآباد شد.

 

مازندران

مدیر راه و شهرسازي طرقبه و شانديز از ساماندهي و ايمن سازي دوربرگردان‌هاي مسير پرتردد مشهد – شانديز در ۳ ماهه دوم سال‌جاري خبر داد.

 

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان تربت‌جام از پيشرفت ۸۵ درصدي عمليات تعريض محور تربت جام – فريمان در محدوده شهر نصر‌آباد خبر داد.

 

خراسان رضوی

بنا بر دستورالعمل جدید وزیر راه وشهرسازی شناسایی و رفع نقاط پرتصادف به عنوان دستور کار کمیسیون ایمنی راههای استان اصفهان با شعار "همه با هم برای تصادف کمتر،خانواده شادتر" مطرح شد.

۸۵ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه ای و ماده ۱۸۰ به شهرستان اصفهان تخصیص یافت.

حجت اله غلامی مدیر‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر اصفهان خواستار تعیین تکلیف اراضی کشاورزی شهر اصفهان شد.

 

اصفهان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر یک‌روزه خود به استان‌سمنان ضمن بازدید از پروژه‌هاي ساخت راه و راهداری استان، با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت آسفالت محور دامغان-معلمان موافقت‌کرد.

 

سمنان

۵ طرح عمرانی و بهسازی شهری با حمایت مالی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در آذربایجان غربی اجرا می شود.

 

آذربایجان غربی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد. طرح بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر شازند نیز توسط استانداری مرکزی ابلاغ شد. همچنین عملیات روکش آسفالت باند قدیم جاده خمین- اراک به اتمام رسید.

 

مرکزی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان عملیات ساخت آزادراه اراک - بروجرد - خرم‌آباد را نمونه‌ای از پروژه‌های درحال اجرای استان اعلام کرد و گفت: این آزادراه در حال حاضر با پیشرفتی ۲۰ درصدی و هزینه‌ای بالغ بر یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء درحال اجرا است.

 

لرستان

سرپرست مدیریت راهداری استان قم با اعلام آغاز بهره برداری از پروژه بهسازی پل عسگر آباد گفت: با صرف هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال تعمیرات اساسی و بهسازی اصولی پل عسگر آباد آزاد راه قم تهران به انجام رسید.

 

قم

مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: با اجراي طرح محرم تا محرم شركت عمران و بهسازي شهري ايران، دو تكيه عقيلي و شاهيني بافت تاريخي سبزه مشهد شهرستان گرگان نوسازی و مرمت شد.

 

گلستان

سرپرست اداره راه و شهرسازی گچسر از نصب تابلو کنترل ترافیک در ورودی‌ها و داخل تونل‌ها در جاده چالوس خبر داد.

مدير كل راه و شهرسازي استان البرز از افتتاح ۱۴۰ كيلومتر از پروژه ساخت و توسعه راه ها در آينده نزديك خبر داد.

 

البرز

مسير روستايي سه راهي پارياب – خوشادول در شهرستان ملكشاهي استان ايلام روكش آسفالت و لكه گيري شد همچنین برنامه هاي ويژه هفته پدافند غيرعامل در اداره كل راه وشهرسازي استان ايلام آغاز شد.

 

ایلام

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از جلسه ستاد بازآفريني شهرستان بوشهر پس از برگزاري ستاد استاني و همچنين يك كارگاه آموزشي براي مديران استان خبر داد.

 

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از زیر بار ترافیک رفتن ۱۰ کیلومتر از محور بجنورد- جنگل گلستان تا پایان ماه جاری خبر داد.

 

خراسان شمالی

مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درخصوص بحث مسکن مهر استان اعلام کرد: درصورت اعطای به‌موقع وام از سوی بانک‌ها(ملی ،رفاه و مسکن )تمامی واحدهای باقی‌مانده استان تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

 

چهار محال و بختیاری

رئیس راه و شهرسازی بندر لنگه از رفع تصرف ۵۰ هزار متر مربع زمین دولتی از دست متصرفان خبر داد.

 

هرمزگان

نظر شما