شناسهٔ خبر: 137006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۳ ماهه سوم سال ۱۴۰۲ محقق شد؛

رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان سراوان به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی

سیستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف افزون بر ۱۲۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان سراوان به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان در سه ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با تلاش ماموران یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی و همکاری و نظارت دستگاههای قضایی و امنیتی استان، طی سه مرحله عملیات در این مدت اراضی مذکور از تصرف اشخاص سودجو خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی استان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.