شناسهٔ خبر: 137077 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان اعلام کرد؛

بررسی پرونده ۶ شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲

کمیسیون ماده ۱۲ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد که در این جلسه به تخلفات ۶ شرکت حمل و نقل کالا رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در حاشیه اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ بخش کالا اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۲ مبنی بر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا اولین جلسه کمیسیون سال ۱۴۰۲ برگزار شده که در این جلسه به تخلفات ۶ شرکت حمل و نقل کالا رسیدگی شد.

وی یادآور شد: عدم پرداخت کرایه رانندگان و صدور بارنامه غیر واقعی و جعلی از تخلفات اساسی این شرکت ها بوده است.

قبا بیان کرد: انجام هرگونه عملیات حمل و نقل با طی کردن فرآیندهای قانونی و دریافت بارنامه ضروری است؛ و با متخلفان به طور جدی برخورد می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان توضیح داد: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار مصوب ۱۳۹۲، رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی می شود.

قبا در پایان تصریح کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخورد های قانونی لازم انجام شود.