شناسهٔ خبر: 137091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرهای استان مطرح شد؛

بخش قابل توجهی از اهداف قانون جهش تولید مسکن با اجرای برنامه های بازآفرینی شهری محقق می شود

جلسه بازآفارینی شهری استان ایلام.JPG معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اجرای برنامه های بازآفرینی شهری علاوه بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها، بخش قابل توجهی از اهداف قانون جهش تولید مسکن را تحقق می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور فرمانداران و شهرداران دارای محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام برگزار شدگفت: در راستای اهداف دولت در بحث تولید مسکن و بهبود شرایط اسکان در محلات و شهرها و در قالب بسته‌های تشویقی، وزارت راه و شهرسازی  در تلاش است تا با  اجرای  نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بتواند دستورالعملهای مربوطه در این طرح را اجرایی کند.

علی اصغر منصوربیگی با اشاره به فرصت مطلوب بسته های تشویقی در بافتهای فرسوده گفت: این طرح در صورت اجرا با افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها اهداف قانون جهش تولید مسکن را تحقق می بخشد.

 معاون راه و شهرسازی استان ایلام افزود : در سه محدوده بافت‌های ناکارآمد (بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی) باید متناسب با شهر و محله رویکردهای مختلف نوسازی ، بهسازی و توانمندسازی به کار گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق طرح نوسازی بافتهای فرسوده همکاری و همفکری فرمانداران و شهرداران چه در زمینه اطلاع رسانی به عموم و چه در تسهیل اجرای طرح حائز اهمیت بوده و برنامه اقدام مشترک با دستگاه های خدمات رسان نیز می بایست در دستور کار قرار گیرد.