شناسهٔ خبر: 137109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یکروزه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به شهرستان جاجرم انجام شد؛

بازدید از اراضی ۱۲ هکتاری جهاد کشاورزی در راستای نهضت ملی مسکن/پایان یک لایه آسفالت ۱۰ کیلومتر قطعه اول از محور بجنورد به سنخواست تا یک ماه آینده

سفر یکروره مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به شهرستان جاجرم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در سفر یکروزه به شهرستان جاجرم از اراضی ۱۲ هکتاری جهاد کشاورزی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین از پیشرفت محور بجنورد به سنخواست به صورت میدانی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در سفر یکروزه به شهرستان جاجرم در روز چهارشنبه مورخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و تامین زمین جهت واگذاری در طرح نهضت ملی مسکن به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از سایت ۱۲ هکتاری جهاد کشاورزی بازدید کرد و مقرر شد این مقدار زمین پس از طرح در کمیسیون ماده پنج در خصوص نهضت ملی مسکن واگذار شود.

وی پس از بازدید زمین، با حاج زاده، فرماندار شهرستان جاجرم و دیگر مسئولان مرتبط نیز در خصوص پروژه های راه و شهرسازی در حوزه شهرستان جاجرم دیدار و گفتگو کرد و مسائل و مشکلات پروژه ها بررسی شد.

قاسمی در پایان در بازدید از محور بجنورد به سنخواست نیز تصریح کرد: طبق قولی که قبلا داده بودیم تا یک ماه آینده ۱۱ کیلومتر قطعه اول در لایه بیندر به صورت کامل آسفالت خواهد شد و آسفالت در لایه توپکا به مرحله اجرا رسیده که با نصب تابلو و علایم و تکمیل ایمنی، محور آماده بهره برداری خواهد شد.

وی عنوان کرد: کل مسیر بجنورد به سنخواست ۷۸ کیلومتر است که از این تعداد ۱۰ کیلومتر آسفالت انجام شده است و آسفالت ۱۱ کیلومتر در حال احداث است.

قاسمی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم قطعات باقیمانده محور بجنورد به سنخواست را که پیمانکار ندارد به مناقصه گذاشته شود تا کل این ۷۸ کیلومتر با توجه به تخصیص اعتبارات به اتمام برسد.

همچین در سال گذشته مقدار ۵۰۰ تن و در سال جاری ۳۷۰ تن و در مجموع ۸۷۰ تن قیر به ارزش تقریبی ۳۷ میلیارد ریال به پروژه اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: با احداث این محور حدود ۹۰ کیلومتر فاصله مرکز استان تا مرکز کشور کوتاه تر خواهد شد.